برای قضاوت در مورد بازیکن نیجریه ای ذوب آهن زود است

حسین چرخابی گفت:وقتی یک بازیکن خارجی به داخل کشور راه پیدا میکند و یک هزینه هنگفت به آن بازیکن پرداخت میشود، حتما باید جزء ترکیب اصلی باشد مگر اینکه به دلیل آماده نبودن وی را داخل بازی راه ندهند.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد اضافه شدن یک بازیکن نیجریه ای به ذوب آهن اظهار کرد: مطمئن هستم که آقای منصوریان به‌هیچ‌عنوان و بدون دلیل اقدام به خرید مهاجم نیجریه‌ای نکرده است.

وی درباره اضافه شدن بازیکن نیجریه ای افزود: باید کمی صبر و تأمل پیشه کنیم تا ببینیم آیا این بازیکن نحوه بازی و عملکرد او چطوراست، الآن نمی‌توان انتقاد یا پیشنهادی در این مورد داشت.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر اینکه در رابطه جذب  بازیکن خارجی که شناخت کافی از وی نداریم اظهار نظری نخواهم کرد، گفت:  فوتبال یک نوع عملکرد است و برای پذیرفتن  یک بازیکن، وی را در داخل زمین‌بازی به چالش کشید تا بازیکن نشان دهد که می تواند در این تیم بماند یا خیر؟

چرخابی درباره پذیرفتن بازیکنان خارجی یادآور شد: باید چند هفته بگذرد تا آن موقع فهمید که آن بازیکن چه عملکردی از خود ارائه می دهد؛ به عنوان مثال کیروش استنلی به ترکیه رفت ولی در بازی های تدارکاتی ترکیه از بازیکن استفاده نشد، چرا که به نظر مربی هنوز آماده برای بازی کردن نبود ولی طی دو سالی که در ایران بود توانست به خوبی از خود فعالیت نشان دهد و هم اکنون قلعه نویی از این بازیکن استفاده می کند.

وی تصریح کرد: یک بازیکن خارجی اگر عملکرد خوبی داشته باشد، می‌تواند یک الگوی مفید برای جوانان و تیم‌های ما باشد، اگر این بازیکن مطرح باشد ممکن است ما را به تمام دنیا معرفی کند، به عنوان مثال لیونل مسی یک بازیکن مطرح در تمام دنیا است و اگر به تیم ایرانی ها جذب شود می تواند یک الگوی مفید برای ما باشد.

سرمربی سابق سپاهان نوین با اشاره به مشکلاتی که جذب بازیکن خارجی دارد، گفت: اگر بازیکن خارجی مطرح نباشد و نتواند الگویی برای فوتبالیست های ما باشد، جذب کردن آن اشتباه است چرا که برای این بازیکن هزینه می‌کنیم و دلار و ارز از کشور خارج می‌کنیم؛ بازیکن‌های جوانی که از کشور خودمان هستند را کنار گذاشته‌ایم این در حالی است که ما مدیون جوانان کشور خود می‌شویم. تمام این حرف‌ها مطرح است ولی برای قضاوت فرصت بسیار می‌خواهد.

چرخابی خاطرنشان کرد: اگر منصوریان بازیکن خارجی خود را را در ترکیب اصلی قرار ندهد، علامت سؤال پیش می آید. وقتی یک بازیکن خارجی به داخل کشور راه پیدا می کند و یک هزینه هنگفت به آن بازیکن پرداخت می شود، حتما باید جزء ترکیب اصلی باشد. مگر اینکه به دلیل آماده نبودن آن را به داخل بازی راه ندهند.

کد خبر 385912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.