نداشتن لیگ پویا و تاثیر منفی آن روی بسکتبال ایران

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان گفت: مشکلات اقتصادی بر تیم‌های ایرانی اثر گذار بوده است و نداشتن لیگ پویا تاثیر منفی بر بسکتبال ایران می‌گذارد.

جواد داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام جهانی، اظهار کرد: بازی‌های دوستانه‌ای که تیم ملی بسکتبال برگزار کرده برای آماده شدن بازیکنان تیم ملی مناسب است.

وی با بیان اینکه تیم ملی در حال برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های خوب اروپا است، ادامه داد: بازی با تیم‌های قدرتمند تاثیر خوبی بر روند آماده سازی تیم می‌گذارد، امیدوارم که تیم ملی با شرایط مناسب به جام جهانی بسکتبال برسد.

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان با اشاره به اینکه زیر ساخت خوب یکی از اصلی‌ترین دلایل قدرتمند بودن تیم‌های مطرح جهان است، افزود: زیرساخت خوب می‌تواند با استعدادیابی بین افراد علاقه‌مند به این رشته ورزشی و میدان دهی به جوانان مستعد در بازی‌های مختلف، کمک کند.

والیبال استعدادیابی کرد و بر قله والیبال جهان ایستاد

وی تصریح کرد: این موضوع در والیبال ایران به کار گرفته شد و نشان داد که با استعدادیابی می‌توان قله‌های بزرگ جهان را فتح کرد؛ شرایط بسکتبال ایران خیلی متفاوت‌تر از والیبال است، البته انجام این کار شدنی است، اما بیشتر از دو سال طول خواهد کشید.

داوری با بیان اینکه تمرین کردن بازیکنان تیم ملی در این شرایط کار بزرگی است، تصریح کرد: امیدوارم تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی یک پیروزی کسب کنند که دور از دسترس نیست. شرایط اسپانیا متفاوت است چون نایب قهرمان دوره قبل و قهرمان المپیک است، پورتوریکو و تونس تیم‌های خوبی هستند؛ بنابر این بازیکنان باید در تمام بازی‌ها با امید پیروزی وارد زمین شوند. 

مشکل اصلی بسکتبال کمبود امکانات و فضای ورزشی است

وی با اشاره به کمبود امکانات و فضاهای ورزشی در بسکتبال، اضافه کرد: تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود، روند خیلی خوبی در بسکتبال نخواهیم داشت؛ به نظرم ضعف‌هایی که در تیم ملی وجود دارد به بودجه تیم مربوط است.

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان، افزود: مشکلات اقتصادی بر تیم‌های مختلف ایران اثر گذاشته و نداشتن لیگ پویا تاثیر منفی روی بسکتبال ایران می‌گذارد.

داوری با بیان اینکه با حل مشکلات اقتصادی و زیرساختی بسکتبال به روزهای اوج خود باز می‌گردد، تصریح کرد: بحث محکم سازی رده‌های پایه بسکتبال را داشته‌ایم، اما این موضوع هزینه دارد؛ بازیکنان با استعدادی در شهرستان‌ها و روستاها وجود دارند که هزینه رفت و آمد این بازیکنان را نمی‌توانیم تامین کنیم؛ این مشکلات باید بر طرف شود تا بتوان این بازیکنان را پیدا کرد و پرورش داد. همه این برنامه‌ها به مسائل مالی مربوط است و باید یک برنامه مداوم و پایدار وجود داشته باشد تا بسکتبال ایران پیشرفت کند.

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان افزود: با توجه به مسابقات منطقه‌ای و استعدادیابی که در حال برگزاری است ۳۰ تا ۴۰ درصد راه طی شده و ۶۰ درصد راه باقی مانده است.

داوری خاطرنشان کرد: در استان‌هایی که پراکندگی جمعیت آن زیاد است، بازیکنان با استعداد بسیاری وجود دارند، اما بازیکنان مستعد در شهرهای کوچک هستند که جمع آوری آن‌ها سخت و هزینه‌بر است. باید بودجه مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم وارد آن شهر یا شهرستان شویم، بازیکنان با استعداد را شناسایی کرده و آن‌ها را پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه شناسایی، پوشش، تمرین دادن و تشکیل تیم برای ورزشکاران شهرستان کار دشواری است، اضافه کرد: هزینه این برنامه‌ها بالا است و ما هیچ دارایی برای انجام این کار نداریم.

کد خبر 385910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.