اختتامیه آزمون ترنم وحی برگزار شد

اختتامیه یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن همراه با تجلیل از حافظان کل قرآن و خادمان قرآن کریم در گلپایگان و خوانسار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی امروز (پنج شنبه) در این آیین، با بیان اینکه این رویداد بزرگ قرآنی فرصت مغتنمی برای همه قرآن آموزان بود، اظهار کرد: سه روز توفیق میزبانی حافظان قرآن را در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار داشتیم و امیدوارم توانسته باشیم خدمت گذار و میزبان خوبی برای قرآن آموزان و خادمان و حاملان قرآن باشیم.

وی با تاکید براینکه قرآن تفرقه میان فرقه های مختلف مسلمانان را رفع میکند، افزود: دومین ویژگی قرآن این است که در هدایت گری مثل و مانندی ندارد و ویژگی سوم آن بشارت دهنده مومنان و یادآور خائفان است.

بختیار گفت: یکی از بهترین اهداف قرآن تقبل و تدبر و درمان بیماری روحی است چرا که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل دور ماندن انسان از قرآن و ترجمه آن است و از دیگر اهداف آن خروج از تاریکی و ظلمات و هدایت به مسیر مستقیم و از همه مهمتر حاکمیت قوانین الهی در بین مردم است؛ در کشور وظیفه داریم قوانینی وضع کنیم که در راستای قوانین الهی باشد.

در ادامه این مراسم سید محمد چاوشی مدیر عامل موسسه کشوری مهدقرآن کریم، اظهار کرد: این برنامه قرآنی با حضور ۱۲۰ حافظ قرآن به داوری ۷۰ استاد قرآنی برگزار شد.

وی با بیان اینکه مهدقرآن کریم با ۲۷ سال سابقه کار حدود چهار هزار حافظ دارد، گفت: در این دوره ۲۰۰ نفر شرکت داشتند که ۱۲۲ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و ۹۱ نفر آنان موفق به کسب حد نصاب و مجاز به دریافت گواهی نامه موسسه شدند.

قرآن برای هدایت متقین است

همچنین منوچهر متکی در این مراسم با بیان اینکه قرآن برای هدایت متقین است، اظهار کرد: حافظان سرشناسان بهشت هستند، حفظ قرآن یکی از الطاف الهی است که نصیب حافظان شده است.

نایب رییس هیات موسسه مهد قران کریم کشور با بیان اینکه قرآن شکست ناپدیر و هدایت کنتده و جداکننده حق و باطل و بهترین سخن ور است، افزود: امروز قرآن بیش از هر زمان دیگر نیاز جامعه جهانی است در این بن بست و افولی که حکمرانان در فضای بین المللی بعد از قرن‌ها تبعیت از مکاتب خود و آرایش‌های فراوانی که برای حرف‌های خود ادعا دارند شاهد افول و بن بست خودکامگان و مادیگران و دین ستیزان هستیم.

وی افزود: قرآن دارای یک پشتوانه و یک منطق قابل دفاع است و تولید قدرت توسط یک منطق صورت می‌گیرد اما دشمن می‌گوید منطق ما قدرت ما است بنابراین باید دیگران بپذیرند اما امام منطق را مایه قدرت عنوان می‌کرد در این چهل سال گذشته دعوای قدرت منطق و منطق قدرت بوده است و هر جا حق و باطل عریان و آشکار روبروی هم ایستاده است حق پیروز میدان بوده حتی اگر در گود قتلگاه باشد همانگونه که امام حسین (ع) برای حق در گودال قتلگاه به شهادت رسید.

کد خبر 385902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.