کرمانشاه و اهواز در حوزه مترو عقب مانده‌اند

معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور گفت: اراده وزارت کشور بر این است با تخصیص اعتبارات ریالی از محل اوراق مشارکت، تا سال ۱۴۰۰ مرحله نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه به بهره برداری برسد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: شهرهای کرمانشاه و اهواز از جمع کلانشهرهای کشور در حوزه مترو و قطار شهری عقب‌تر است که درصدد جبران این عقب ماندگی هستیم.

وی گفت: قطار شهری کرمانشاه هنوز در ابتدای کار است، اما با همت و تلاشی که برای پیگیری این پروژه از سوی استاندار، اعضای شورای شهر و شهردار کرمانشاه می شود و با تامین اعتبارات آن مرحله نخست قطار شهر کرمانشاه در آینده نزدیک به بهره برداری برسد و به طرف فازهای دیگر آن برویم.

معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور تصریح کرد: هم اکنون کلانشهرهای تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و قم دارای قطار شهری هستند.

طبق برآوردهای صورت گرفته، مرحله اول قطار شهری کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ ظرفیت جا به جایی ۱۴ هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت. در سال ۱۴۱۰ و با بهره برداری از مرحله دوم پروژه قطار شهری، این پروژه ظرفیت جابه جایی ۱۶ هزار و ۲۰۰ مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.

پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال ۹۳ با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید ۶ کیلومتر از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.

مرحله نخست این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول ۸.۶ کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود ۴.۴ کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.

از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه ۲۲ بهمن) و شش کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.

کد خبر 385898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.