علائم تنبلی چشم کودکان را بشناسیم

یک چشم پزشک گفت: تنبلی غیر قابل برگشت چشم که موجب کم بینایی وحتی نابینایی یک یا دو چشم می‌شود با درمان به موقع کاملا قابل درمان است.

فرنار فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بهترین سن برای سنجش بینایی کودکان در سن سه تا پنج سالگی است، اظهار کرد: چنانچه در این سن مشکلات بینایی کودکان تشخیص داده نشود این اختلالات نهفته می‌ماند و در بزرگسالی برای وی مشکلاتی را ایجاد ممی‌کند.

وی افزود: والدین باید نسبت به مالیدن بیش از اندازه چشم توسط کودک، کوچک کردن و جمع کردن یک یا هر دو چشم زمان نگاه کردن به اشیا، گرفتن یک چشم هنگام نگاه کردن و یا برخورد بیش از اندازه کودک با موانع توجه داشته باشند چرا که این علائم نشان دهنده اختلال در بینایی افراد است.

این متخصص چشم پزشکی با بیان اینکه کودکان باید حتما در سن کمتر از ۱۰ سال در صورت دستور پزشک از عینک استفاده کنند، افزود: چنانچه این کودکان از عینک استفاده نکنند دچار اختلال یادگیری، سردرد و حتی تنبلی غیرقابل برگشت چشم می‌شوند.

وی ادامه داد: تنبلی غیر قابل برگشت چشم که موجب کم بینایی وحتی نابینایی یک یا دو چشم می‌شود با درمان به موقع کاملا قابل درمان است.

فشارکی با بیان  اینکه هنوز برای استفاده عینک برای کودکان نیازمند فرهنگسازی هستیم، گفت: در این زمینه مدرسه، رسانه‌های تصویری، اجتماع و از همه مهم‌تر خود خانواده مسئول است.

کد خبر 385884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.