یک بازی دوستانه؛ داستان انتقال فوق ستاره‌ی پرتغالی

شانزده سال پیش یک دیدار تدارکاتی باعث شد که کیریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان به منچستر یونایتد بپیوندد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آگوست شانزده سال پیش بود که پیوند یونایتد و رونالدو مهر و موم شد.فرگوسن در کتاب زندگینامه‌اش نوشته دستیارش کی روش در تابستان دو هزار و دو به او گفته بود "جوونی یه در اسپورتینگ که یه چیز دیگه س".

فرگی (الکس فرگوسن)، جیم رایان را راهی لیسبون کرده و رایان پس از بازگشت افزوده "گوش چپه، ولی در نوک حمله هم بازی کرده، باید بجمبیم". آرسنال و لیورپول آن پسر را زیر نظر داشتند، همین طور یووه، اینتر و پارما.

یونایتد به دنبال پسر جوان رفت و موافقت کرد بازی دوستانه‌ای با اسپورتینگ در استادیوم تازه برپا شده ژوزه آلوالده در لیسبون انجام دهد.

آگوست تب زده دو هزار و سه، یونایتد برابر اسپورتینگ طی بازگشت از نیویورک به خانه. هشدار فرگوسن به پسران خسته‌اش " یک گوش معرکه دارن، حواس تون جمع باشه". نام آن گوش معرکه با پیراهن شماره بیست و هشت کریستیانو رونالدوی ۱۸ ساله بود.

با آغاز بازی دهان نیمکت نشینان یونایتد از کاپیتان روی کین و گیگز تا ون نیستلروی و فیل نویل باز مانده و سرشان را با چشم‌های گرد شده‌ای تکان می‌دادند. پسر لاغر اندام با سرعت بالا، لمس توپ‌های نامتعارف و پاس‌های غیر قابل پیش بینی همه را میخکوب کرده بود.

جان اوشی در دفاع راست سرگیجه گرفته بود. فرگی در کتاب زندگینامه‌اش نوشت "در چهره جان، درد می‌دیدم و ناباوری". پزشک یونایتد بین دو نیمه بر صورت اوشی ماسک اکسیژن گذاشت.

یونایتد با دریافت سه گل شکست خورد و برای اولین بار همه بازیکنان یونایتد از فرگی تقاضایی کردند که سابقه نداشت. آن‌ها در خواست کردند پسر پرتغالی را سرخپوش کند. همان زمان کی روش مربی رئال از والدانو در خواست کرده بود رونالدو را به دست آورد.

ولی رونالدو راهی منچستر شد و فرگی بعدها نوشت خطاب به پسر پرتغالی‌اش گفته بود "از تو مراقبت خواهیم کرد". او از کریستیانو مراقبت کرد و تاریخ یونایتد وزندگی حرفه‌ای رونالدو توامان ورق خوردند.

سال ۲۰۰۹ رونالدو از پدر فوتبالی خود (الکس فرگوسن) جدا شد و به رئال مادرید کهکشانی پیوست و در آن تیم به موفقیت‌های فردی و تیمی بیشتری رسید و سپس در سال ۲۰۱۸ از آنجا راهی تورین ایتالیا شد تا خودش را در سن ۳۳ سالگی محک بزند.

کد خبر 385883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.