پاویون پلاستیکی در جشن معماری مکزیک

معماران مکزیکو سیتی به مناسبت جشن معماری با استفاده از بطری‌های پلاستیکی، پاویونی عظیم در مرکز شهر ساختند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جشن معماری کشور مکزیک، که بزرگ‌ترین رویداد در آمریکای لاتین به شمار می‌رود، به مدت چهار روز بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم، معماران، دانش‌آموزان، ساکنان، گردشگران و هنرمندان را گرد هم می‌آورد تا در مورد معماری و شهرسازی به گفتگو بپردازند.

معماران به همین مناسبت با استفاده از بطری‌های آب پلاستیکی یک پاویون بزرگ در مرکز شهر احداث کردند. در ساخت این پاویون دایره مانند از تعداد دو هزار و ۵۰۰ بطری پلاستیکی ۲۰ لیتری آب استفاده شد. قطره دایره تشکیل شده از پایین به بالا به تدریج کاهش می‌یافت به طوری که دایره‌ای که روزی زمین قرار گرفته بود قطری برابر با ۱۰ متر داشت و قطر بالاترین دایره هفت متر بود. ارتفاع این پاویون نیز به ۶ و نیم متر می‌رسید. در قسمت ورودی پاویون یک در چوبی سیاه، به شکل ذوزنقه، قرار گرفته بود و بازدیدکنندگان را به داخل این سازه بسیار وسیع هدایت می‌کرد.

افراد زیادی به طور داوطلبانه در جمع‌آوری و حمل بطری‌ها به مکان احداث پاویون شرکت کردند. این بطری‌ها پس از جمع‌آوری از آب پر شد چرا که آب عنصری است که نقش ساختاری و ادراکی را در ذهن مردم مجسم می‌کند. وزن آب باعث می‌شد بطری‌ها روی هم قرار گیرد و نیازی به ستون برای ساخت پاویون نباشد. علاوه براین، آب یک تجربه ادراکی منحصر به فرد در ذهن بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد زیرا تمام عناصر خارجی نظیر نور، سایه، صدا و رنگ را از خود عبور می‌دهد. پاویون پلاستیکی مکزیکو سیتی به طور موقت و در مقابل  یکی از موزه‌های معروف و در قسمت ورودی یکی از مراکز اجتماع این شهر ساخته شد. 

کد خبر 385875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.