قابلیت تشخیص ترس با فناوری جدید آمازون

شرکت آمازون توسعه‌ هوش مصنوعی با کاربردهای متنوع را در دستور کار خود قرار داده و ادعای بزرگی در فناوری تشخیص چهره مطرح کرده است.

به گزارش ایمنا، آمازون بخش اعظمی از سرمایه‌گذاری و انرژی خود را به هوش مصنوعی و فناوری‌های وابسته اختصاص می‌دهد. این شرکت اکنون ادعا می‌کند که سیستم تشخیص چهره با قابلیت شناسایی ترس در چهره‌ افراد را توسعه داده‌ است. نرم‌افزار تشخیص چهره‌ غول تجارت الکترونیک، " Rekognition " نام دارد که ابزارهای متنوعی را با هدف شناسایی، تحلیل و تشخیص چهره در عکس و فیلم عرضه می‌کند.

نرم‌افزار مذکور یکی از چندین سرویسی است که آمازون در زیرساخت ابری Amazon Web Services به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند. توانایی تشخیص حالات روحی افراد، پیشرفت بسیار بزرگی در حوزه‌ تشخیص چهره محسوب می‌شود. آمازون امروز ادعا می‌کند که دقت تشخیص احساسات را در سیستم خود افزایش داده است. طبق گفته‌ این شرکت، هفت حالت روحی شاد، غمگین، عصبانی، شگفت‌زده، متنفر، آرام و سرگردان، توسط سیستم تشخیص چهره شناسایی می‌شود. به‌علاوه توانایی تشخیص جنسیت هم در سیستم جدید آمازون بهبود می‌یابد.

به ‌روزرسانی نرم‌افزار تشخیص چهره‌ آمازون، هفته‌ پیش انجام شد. دلیل اولیه‌ به‌روزرسانی، اضافه کردن قابلیت تشخیص محتوای خشونت‌آمیز و توهین‌آمیز بود. درواقع مهندسان شرکت تلاش کردند تا تشخیص مواردی همچون خون، زخم، سلاح، آسیب به خود، جسد و موارد توهین‌آمیز جنسی را به سیستم اضافه کنند. از توانایی تشخیص ترس در چهره‌ افراد و تصاویر می‌توان در موارد کاربردی امنیتی بهره برد. از طرفی با خواندن احساسات چهره‌ افراد، ریسک مواردی همچون تشخیص اشتباه مجرمان افزایش می‌یابد. به‌علاوه نباید احتمال تبعیض نژادی و حتی تصمیم‌گیری‌های نژادپرستانه را نادیده گرفت.

سیستم تشخیص چهره‌ آمازون مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه‌ قابل‌توجهی در سال‌های گذشته داشته است. از طرفی انتقادهای شدیدی هم به آن‌ وارد شده است. از رفتارهای بحث‌برانگیز دیگر آمازون در فناوری‌های تشخیص چهره و نظارت تصویری، می‌توان به تصمیم جدید شرکت زیرمجموعه آن‌ یعنی Ring اشاره کرد. شرکت مذکور در بازار نظارت خانگی فعالیت می‌کند و در حال مذاکره با مقام‌های قانونی است تا شهروندان را به اشتراک تصاویر دوربین‌های خود تشویق کند.

منبع: زومیت

کد خبر 385872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.