گزستان برای حضور گردشگران ایمن نیست

لنجان_شهردار باغبادران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج  نفر در این مکان غرق شده‌اند که متاسفانه دو نفر آنان فوت کردند و این مسئله بار مسئولیت سنگینی را به مسئولان و اثرات اجتماعی مخربی را به شهروندان تحمیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الله امینی در نشست با مسئولان این شهرستان اظهار کرد: امروزه بسیاری شهرهای استان اصفهان به گردشگری به عنوان صنعت سبز که می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران زیادی را فراهم کند، توجه می‌کنند.

وی افزود: قطعا تقویت صنعت گردشگری در شهر زیبا و ساحلی همچون باغبادران می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد ایفا کند اما در حال حاضر حرکت در این مسیر با مشکلاتی مواجه است.

شهردار باغبادران توسعه زیرساخت‌ها را مهم‌ترین نیاز حوزه گردشگری دانست و تصریح کرد: "صحرای گزستان" از مناطقی است که مورد توجه گردشگران شهر باغبادران قرار دارد، اما نبود زیرساخت‌های مناسب برای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در این مکان همواره باعث گلایه و نارضایتی آنان بوده است.

امینی ادامه داد: صحرای گزستان مکانی خصوصی و از شهر باغبادران جدا است به همین دلیل مدیریت شهری نمی‌تواند در این محل سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های لازم را برای رفاه گردشگران مهیا کند.

وی اضافه کرد: این مکان از چشم‌انداز منحصر به فردی  برخوردار است، اما به دلایل مختلف این اراضی بدون استفاده رها شده و با وجود آنکه برای کشاورزی مستعد است، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

شهردار باغبادران عنوان کرد: ساماندهی صحرای گزستان به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری تبدیل شده است، زیرا از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج  نفر در این مکان غرق شده‌اند که متاسفانه دو نفر آنان فوت کردند و این مسئله بار مسئولیت سنگینی را به مسئولان و اثرات اجتماعی مخربی را به شهروندان تحمیل کرده است.

امینی با بیان اینکه مسئولیت هرگونه اتفاق ناخوشایند در صحرای گزستان با مالکان آن است و  شهرداری اخطارهای لازم را به آنان داده است، گفت: با توجه به اهمیت حفظ امنیت گردشگران، مدیریت شهری در مکاتبات انجام شده خواستار اتخاذ تدبیری اجتماعی و امنیتی برای این مکان شده است.

وی یادآورشد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه وارد میدان عمل شود و قطعا نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، هلال‌احمر و نهادهای امدادی نیز باید به کمک شهرداری بیایند تا با همراهی بخش خصوصی برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت حضور گردشگران و کنترل حوادث در این منطقه انجام شود.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: شمار گردشگران در این منطقه بسیار زیاد است و چنانچه این مجموعه تعطیل شود، تعداد زیادی از گردشگران به سمت شهر سرازیر می‌شوند و قطعا مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: مالکلان صحرای گزستان آماده سرمایه‌گذاری در این مجموعه هستند، اما لازم است کارشناسان و مسئولان استانی نیز در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

کد خبر 385852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.