اجرای تبصره ۱۲ می‌تواند مشکلات کسری بودجه ۹۸ را برطرف کند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای تبصره ۱۲ می تواند مشکلات زیادی را در حوزه کسری بودجه سال ۱۳۹۸ حل و فصل کند، گفت: در صورتی که تبصره ۱۲ به صورت سازمانی اجرا شود، می توانیم بسیاری از پروژه های استان اصفهان را عملیاتی کنیم و به اجرا برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نعمت الله اکبری، صبح امروز پنج شنبه _۲۴مردادماه_ در نشست علمی مسائل اقتصاد کلان کشور با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: توجه به نظرات نخبگان و اهمیت دادن به آن در حوزه اقتصادی بسیار مهم است و باید از نظرات کارشناسان اقتصادی در دانشگاه ها استفاده کنیم.

وی افزود: نباید نگاه ما به مالیات صرفا نگاه درآمدی باشد. در صورتی که نگاه نوین به نظام مالیاتی کشور داشته باشیم، نظام اقتصادی موفق و کارآمد تری خواهیم داشت. بی شک اگر از فرار مالیاتی در بسیاری از موارد جلوگیری شود، مشکلات اقتصادی زیادی حل و فصل خواهد شد. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان، خاطر نشان کرد: تبصره ۱۲ یک قانون بسیار مهم برای درآمد زایی و استفاده از منابع مالی است. تبصره ۱۲ و استفاده از منابع اعتباری که از این طریق به خزانه می رود، می تواند مشکلات زیادی را در حوزه کسری بودجه سال ۱۳۹۸ حل و فصل کند. در صورتی که تبصره ۱۲ به صورت سازمانی اجرا شود، می توانیم بسیاری از پروژه های استان اصفهان را عملیاتی کنیم و به اجرا برسانیم.

اکبری اضافه کرد: نگاه دستگاه ها به تبصره ۱۲ این گونه است که باید اموال مازاد خود را بفروشند و پول آن را به حساب خزانه دولت بریزند و بعدا مشخص نمی شود که این پول چگونه هزینه می شود و به استان باز می گردد یا نه. سازمان آبفای استان اصفهان گفته است که می تواند از طریق فروش املاک مازاد ۵۰ درصد پروژه هایی که در دست دارد را اجرایی کند، اما چون پول فروش اموال از طریق تبصره ۱۲ به خزانه دولت می رود و تکلیف آن معلوم نمی شود این کار سخت است. 

سعید صمدی، رییس گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان نیز دراین نشست با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهور در سال گذشته و تصویب استفاده از نظرات دانشگاه ها در اقتصاد کشور گفت: پنج جلسه با اساتید اقتصاد دانشگاه اصفهان برای ارائه موضوعات در این نشست برگزار کرده ایم و سعی می کنیم مطالبی را ارائه کنیم که در حوزه اختیارات وزیر اقتصاد باشد. اساتید اقتصاد دانشگاه اصفهان بیشتر در حوزه بانک مرکزی ارائه نظر خواهند کرد و شش محور کلی برای ارائه نقطه نظرات به وزیر اقتصاد در نظر گرفته ایم.

کد خبر 385840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.