۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
"مهرگرد" جهانی می‌شود

سمیرم- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: روستای مهرگرد، شهرستان سمیرم نیز به عنوان نخستین روستای استان اصفهان در زمینه بافته های داری، دارای نشان ملی شده و به ثبت رسیده است و به دنبال ایجاد مقدمات جهانی شدن این روستا هستیم.

جعفر جعفرصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم اظهار کرد: سیب سمیرم، پوشش گیاهی و جذابیت های هنری این شهر نشان می دهد نیاکان ما توانسته‌اند طبیعت را در اختیار خود در آورده و همچون یک تجربه موفق در اختیار آیندگان قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه ارزنده شهرستان سمیرم در حوزه صنایع دستی ادامه داد: نمد سمیرم با شماره ثبت ۱۴۱۴ در سال ۹۶ در حوزه میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است که نشان از قدمت و پیشینه تاریخی این اثر ناملموس در سمیرم است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به ثبت روستای مهرگرد در فهرست آثار ملی، گفت: به همت مسئولان روستای مهرگرد، شهرستان سمیرم نیز به عنوان نخستین روستای استان اصفهان در زمینه بافته های داری، دارای نشان ملی شده و به ثبت رسیده است.

جعفر صالحی با بیان اینکه به دنبال ایجاد مقدمات جهانی شدن روستای مهرگرد هستیم، ادامه داد: در آینده ای نزدیک مردم این روستا از شهره ای جهانی برخوردار خواهند بود و اگر تا به امروز نگاهتان شهرستانی بوده از امروز باید ملی و به زودی جهانی باشد و دوستداران بافته های داری به زودی کنجکاو خواهند بود که مهرگرد کجا قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، صنایع دستی را بخش زنده میراث منقول گذشتگان معرفی کرد و گفت: جذابیت کالای خارجی می‌تواند مجموعه آثار مادی ما را تحت شعاع خود قرار دهد؛ اگر ما تسهیلات و شرایط لازم برای هنرمندان را ایجاد کنیم به جرات می‌توان این موضوع را بیان کرد که ما گردشگری را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

کد خبر 385831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.