زیرساخت های لازم برای بهبود گردشگری در سمیرم ایجاد نشده است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با وجود پتانسیل بالای این شهرستان برای این اقدامات هنوز زیرساخت های لازم برای بهبود وضعیت گردشگری در سمیرم ایجاد نشده است.

اصغر سلیمی در حاشیه سومین گردهمایی و مانور حافظان میراث فرهنگی استان اصفهان که با حضور مدیرکل این سازمان و معاونان مربوطه در شهرستان سمیرم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اقلیم سمیرم به نحوی است که در ابتدای ورود به شهرستان خنکی هوا را احساس خواهید کرد و از هوای عالی و مطلوب آن طعم طبیعت گردی را خواهید چشید.

وی با بیان اینکه سمیرم تنها شهرستانی است که ۴۴ قله با ارتفاع بالای ۴ هزار متر را دارا است و این ظرفیت در جای دیگری دیده نمی‌شود، ادامه داد: در شهرستان سمیرم چندین رودخانه دائمی وجود دارد که جریان آن‌ها بسیار زندگی بخش است و این در حالی است که در برخی نقاط برای یک بطری آب نیز با مشکل رو به رو هستند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه در این چند سال توجهی به موضوع گردشگری سمیرم نشده است و این در حالی است که سمیرم از چهار سمت با چهار استان مرتبط است.

سلیمی با اشاره به توان شهرستان سمیرم برای جذب گردشگران استان های جنوبی، شرقی و غربی کشور تصریح کرد: متاسفانه با وجود پتانسیل بالای این شهرستان، هنوز زیرساخت های لازم برای بهبود وضعیت گردشگری در سمیرم ایجاد نشده و ما از مدیران و معاونان حوزه گردشگری استان اصفهان می‌خواهیم تا این توان بالای شهرستان سمیرم را به همه عرضه کنند.

وی با اشاره به ارتفاع سمیرم از سطح دریا برای استفاده ورزشکاران کشور که برای تمرین های خود به کشورهایی همچون ترکیه سفر می‌کنند، گفت: اسپانسرهای ورزشی برای ایجاد کمپ در این شهرستان اقدام کنند تا علاوه بر اشتغال زایی، هزینه های بلند مدتشان نیز کمتر شود و از این ویژگی شهرستان سمیرم نیز بهره برداری شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتفاعات موجود در شهرستان افزود: باید در حوزه ورزش های سخره‌ای و کوهنوردی نیز توانمندی سمیرم را باتوجه به ارتفاعات زاگرس میانی ببینیم و از آن بهره ببریم.

وی همچنین با اشاره به حضور گردشگران در سمیرم و نیاز این افراد به زیرساخت های مرتبط تصریح کرد: گردشگران را باید از نظر ملزومات و نیاز های ابتدایی در شهرستان خدمات دهی کنیم تا به صورت مداوم برای گردش به این منطقه سفر کنند.

سلیمی همچنین با اشاره به حضور ایل قشقایی در سمیرم افزود: این ایل بزرگ به مدت هفت ماه در این شهرستان ساکن هستند و بسیاری از توریست ها و همچنین ایرانگردان، علاقه وافری به تجربه زندگی عشایری دارند که می‌توانیم بهترین بهره برداری را در زمینه جذب گردشگران پیرامون این موضوع داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن بحث اهمیت میراث فرهنگی و گردشگری در جامعه افزود: این که درآمد گردشگری بیشتر از صنعت و کشاورزی است را ما نیز قبول داریم اما در شهرستان هایی همچون سمیرم، ما از ظرفیت های گردشگری چه میزانی را توانسته ایم مطرح کنیم و به دیگران نشان دهیم تا بتوانیم درآمد زایی داشته باشیم؟

کد خبر 385830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.