الهیاری: میراث فرهنگی سرمایه هویتی مردم است

سمیرم- مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: میراث فرهنگی سرمایه هویتی مردم بوده و حفاظت از آن یک کار مقدس و ارزشمند است.

فریدون الله یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه سومین همایش یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: یگان حفاظت در حوزه حفظ میراث فرهنگی از اهمیت، نقش و جایگاه مهمی برخوردار است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ماموریت های جدیدی که به یگان حفاظت داده شده است، ادامه داد: از جمله این ماموریت ها می‌توان به مبارزه با قاچاق صنایع دستی، امنیت مکان ها و سایت های گردشگری اشاره کرد و با توجه به ماموریت های مهم و گسترده ای که بر عهده یگان های حفاظت محیط زیست است ما باید با برگزاری این همایش ها زمینه ارتقاء دانش، توانمندی ها و مهارت های همکاران را فراهم کنیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: در حوزه میراث فرهنگی آن چیزی که مورد تعرض و تهدید قرار میگیرد با جبران مالی امکان بازگشت ندارد و آسیب های این حوزه غیر قابل جبران است و همین موضوع وظیفه و اهمیت کار حافظان میراث فرهنگی را سنگین و دوچندان می‌کند.

وی حفاظت از میراث فرهنگی را یک کار مقدس و بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: میراث فرهنگی سرمایه هویتی مردم است که اگر بخواهیم درباره اهمیت و عظمت آن صحبت کنیم حرف های بسیاری برای گفتن داریم. آثار فرهنگی را می‌توانیم به عنوان یک پشتوانه مهم و عظیم برای ملت بزرگی همچون ایران بدانیم.  

کد خبر 385826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.