کاهش مرگ زودرس با مصرف داروهای پوکی استخوان

یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد مصرف داروهای پوکی استخوان، میزان مرگ و میر زودرس افراد را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پوکی استخوان باعث ضعیف‌شدن بافت استخوانی انسان می‌شود و خطر آسیب پذیری و شکستگی آن را افزایش می‌دهد. زنان بیشتر از مردان از این بیماری رنج می‌برند؛ پزشکان معمولا پس از اولین شکستگی به دلیل پوکی استخوان، برای حفاظت از سلامت استخوان‌ها، دارو تجویز می‌کنند که شامل "بیس فسفونات نیتروژن‌دار" (nitrogen bisphosphonates) و بیس فسفونات فاقد نیتروژن است.

گروهی از محققان استرالیایی به منظور بررسی تاثیر مصرف داروهای پوکی استخوان بر کاهش میزان مرگ و میر افراد، اطلاعات پزشکی ۶ هزار و ۱۲۰ فرد با میانگین سنی ۵۰ سال و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افرادی که داروهای بیس فسفونات نیتروژن‌دار مانند "آلندرونات" (alendronate) و "ریزیدرونات" (risedronate) مصرف کردند، ۳۴ درصد کمتر از سایر افراد، در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

در مطالعه دیگر، محققان داده‌های پزشکی هزار و ۷۳۵ زن با میانگین سنی ۵۰ سال و بیشتر را مورد بررسی قرار دادند. این بار محققان دریافتند افرادی که داروهای بیس فسفونات نیتروژن‌دار مصرف کردند، کمتر از بقیه افراد دچار ضعف استخوان شدند و در معرض خطر ابتلا به مرگ زودرس قرار گرفتند. به گفته محققان استرالیایی، متاسفانه سلامت استخوان، برای بسیاری از افراد در اولویت قرار ندارد، بنابراین پزشکان باید بیماران خود را تشویق کنند که داروهای پوکی استخوان خود را به طور منظم و جدی طبق تجویز پزشک مصرف کنند تا با این روش، روند بهبود آن‌ها تسریع پیدا کند و از خطر ابتلا به مرگ زودرس در امان بمانند.

نتایج این مطالعه در مجله Bone and Mineral Research منتشر شده است.

کد خبر 385824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.