آینده پژوهی شهری  به دور از سیاسی کاری انجام شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارشناسان و مدیران شهری باید براساس علم، دانش و تجربه حرکت کنند تا به اهداف تعیین شده براساس آینده پژوهشی برسند و سلامت شهرها را تضمین کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پور محمد شریعتی نیا بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۳ مردادماه در نشست تخصصی آینده پژوهی شهری که با حضور مدیران شهری و مسئولان دستگاه‌های اجرایی  استان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، گفت: آینده پژوهی، آینده نگری و آینده سازی براساس دانایی یکی از موضوعات اصلی نشست تخصصی آینده پژوهی شهری است.

وی افزود: ترسیم و هدفگذاری براساس تغییرات انجام شده اهمیت  زیادی دارد و در صورتی که از این تغییرات غفلت کنیم از دنیا عقب می‌مانیم.

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: چنانچه ما در فرآیند برنامه‌ریزی شهری عقب تر از مردم حرکت کنیم، مردم ساخت و ساز را شروع می‌کنند.

شریعتی نیا خاطرنشان کرد: نشست‌هایی از این دست باید به صورت دقیق‌تر ادامه داشته باشد؛  باید تلاش کنیم تا آفت‌های برنامه‌ریزی مثل سیاسی کاری و برخورد سلیقه‌ای کنارگذاشته شود، زیرا این دو رفتار از چالش‌های جوامع امروزی است.

وی اضافه کرد: برخی مواقع طرح یا اقدامی به دلیل تفکر خاص جناحی و برخورد سلیقه‌ای کنار گذاشته می‌شود، از این رو ضروری است کارشناسان و مدیران براساس کارکارشناسی،  استفاده از اساتید دانشگاه و همچنین با توجه به اطلاعاتی که امروزه در حال تبادل است، روز و به دور از بحث‌های سلیقه‌ای برنامه‌ریزی و آینده نگری دقیقی داشته باشند.

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کارشناسان و مدیران شهری باید براساس علم، دانش و تجربه حرکت کنند تا به اهداف تعیین شده براساس آینده پژوهشی برسند و سلامت شهرها را تضمین کنند زیرا شهر یک موجود زنده است و تامین و حفظ سلامتی این موجود زنده باید برنامه ریزی و آینده نگری برنامه‌ها لحاظ شود.

کد خبر 385814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.