نیروی انسانی کافی برای نگهداری از فضاهای ورزشی نداریم

کارشناس ورزش بانوان گفت: اداره کل ورزش و جوانان توانایی لازم برای تامین نیروی کافی برای نگهداری فضاهای ورزشی اصفهان را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلنار حسینی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه)  در اولین جلسه رئیس، نائب رئیس و مسئولان کمیته بانوان هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در رابطه با مشکلات ورزش بانوان این هیئت اظهار کرد: بیشترین مشکلات این هیئت به مباحث مالی و فضای لازم برای ورزش  بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی ورزش همگانی باید رایگان باشد، تصریح کرد: در انجمن‌های ورزشی، ورزشکاران باید بخشی از تجهیزات را به صورت شخصی تهیه کنند و این امر هزینه بر است و در واقع می‌توان گفت شرایط به گونه‌ای است که ورزش به آن رایگانی که فکر می‌کنیم نیست.

کارشناس ورزش بانوان با بیان اینکه هیئت انجمن‌های ورزشی جزء پرتعددترین هیئت‌ها است که بُعد همگانی و قهرمانی داشته و هزینه‌بر است، افزود: قیمت تجهیزات زیاد گران نیست، تنها بخشی از تجهیزات اولیه برخی رشته‌ها گران است و نمی‌توان به این بهانه از رشته‌ای ورزشی فاصله گرفت.

وی بابیان اینکه در سال جاری به هیئت انجمن‌های ورزشی کمک مالی کردیم، تصریح کرد:  هرچند این کمک‌ها کم است، اما باید این اعتبارات برای زمان‌های نیاز مورد  استفاده قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه بر اساس قانون هیئت‌های ورزشی می‌توانند فضاهای ورزشی مازادشان را به بخش خصوصی اجاره دهند، افزود: این اقدام به درآمدزایی هیئت‌ها کمک می‌کند.

وی همچنین به کمبود فضای ورزشی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان رتبه 27 سرانه ورزشی کشور را دارد، سرانه ورزشی در کشور به ازای هر ورزشکار یک مترمربع است که ما این سطح را نداریم.

کارشناس ورزش بانوان همچنین با بیان اینکه واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی می‌تواند کمبود نیروی انسانی برای نگهداری از این فضاها را نیز پوشش دهد، تصریح کرد: تامین نیروی برای اداره اماکن در اختیار اداره کل ورزش و جوانان نیست بنابراین طبق قانون مجبور هستند اماکن را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی با بیان اینکه نشان دادن قابلیت بانوان در ورزش‌های مختلف می‌تواند برای مشارکت بیشتر بانوان برای حضور در رشته‌های ورزشی کمک کننده باشد، اضافه کرد: این ورزش‌ها باید نه تنها در صدا و سیما بلکه به صورت زنده در پارک‌ها و البته با پوشش مناسب ارائه شود.

کد خبر 385805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.