سقط ۱۰۰۰ جنین در روز

استعفای رییس سازمان خصوصی سازی، فاش شدن جزییات فرارمتهم اصلی پرونده فساد بانکی از کشور، معرفی وزیر آموزش و پرورش در نیمه اول شهریورماه، تایید بازداشت نوشین جعفری، ورود وزارت اطلاعات به ماجرای فیلم غیراخلاقی استاد دانشگاه و افزایش آمار سقط جنین درکشور عناوین خبرهای بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آمارها نشان می‌دهد روزانه بیش از یکهزار جنین در ایران پیش از آنکه امکان تولد پیدا کنند، به حیاتشان خاتمه داده می‌شود. آماری که از کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای خیلی بیشتر است. دکتر محمدمهدی آخوندی رئیس انجمن علمی جنین‌شناسی گفته است : سال ۸۴ قانون سقط‌درمانی تصویب شد؛ در سال ۸۵ پزشکی قانونی اعلام می‌کند، حدود سه هزار مورد در کل کشور از این سازمان مجوز سقط دریافت کرده‌اند و سال ۹۴ این آمار را حدود «ده هزار مورد» اعلام می‌کند. اما آمار تمام سقط‌ها یعنی سقط‌های قانونی و غیرقانونی بسیار فراتر است و هر سال نیز در حال افزایش است. سال ۹۲، که وزارت بهداشت آمار سقط جنین را ۲۵۰ هزار جنین در سال اعلام  کرد یعنی هر روز حدود ۷۰۰ موجود زنده، کشته می‌شوند.

اما در جدیدترین آمار در سال ۹۶، دکتر محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام می کند که سالانه «بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار» سقط جنین غیرقانونی در کشور گزارش می‌شود یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز هزار جنین در کشور کشته می‌شود و تنها حدود ده مورد قانونی است! من البته من آمار موثقی در مورد حدود ۷۰۰ هزار سقط در سال را هم دیده‌ام که در رسانه‌ها هم اعلام کردم و حتما تا کنون این میزان بیشتر هم شده است.

آقاخان، متهم اصلی پرونده فساد بانکی به نجف رفته است

منابع مطلع از خروج سالار آقاخان، از متهمان مطرح و به نام پرونده ارزی مدیران سابق بانک مرکزی در اسفند سال گذشته خبر دادند.

روزنامه شرق در گزارشی نوشته است : او زمانی که آزاد شده، ممنوع‌الخروج نبود و بر اساس اظهارات منابع مطلع، او به صورت رسمی در ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ از طریق فرودگاه امام‌خمینی به عراق و شهر نجف رفته است.

سالار آقاخان از جمله اخلالگران بازار ارز است که از او به عنوان عامل بانک مرکزی در توزیع ارز نیز یاد می‌شود و در پرونده تشکیل شده برای مسئولان و مقامات سابق بانک مرکزی، متهم ردیف اول است.

وزیر آموزش و پرورش تا نیمه‌اول شهریور معرفی می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بین  شش گزینه پیشنهادی تا نیمه اول شهریور معرفی می‌شود.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص انتخاب وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: در ارتباط با وزیر آموزش و پرورش با توجه به اینکه ما باید مقدمات بازگشایی مدارس را آماده کنیم، طبیعی است که در این چند هفته گذشته مطالعاتمان روی گزینه های مختلف آغاز شده و بررسی می کنیم.

وی افزود: هم اکنون به شش نفر رسیده ایم که بین آنها بررسی می کنیم امیدواریم انشالله در نیمه اول شهریور، انتخاب وزیر آموزش و پرورش قطعی شود.

تایید بازداشت نوشین جعفری عکاس تئاتر و سینما

تسنیم نوشت: سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری روز سه شنبه درباره دستگیری فردی به نام نوشین جعفری گفت: این فرد نه به خاطر خبرنگار بودن بلکه به خاطر اهانتی که به مقدسات و حضرت سیدالشهدا انجام داده بود و همچنین تبلیغی که علیه نظام جمهوری اسلامی انجام داده بود، تحت تعقیب قرار گرفته است. در بازرسی از اماکن و تجهیزات فنی مربوط به این شخص، یک سری مستندات جدید بدست آمده که دون شان افراد و اشخاص و حرفه‌ای شاغل در جامعه است و این موضوع در حال بررسی است و تا زمانی که بررسی نهایی انجام نشده نمی‌توانیم اطلاع رسانی کنیم.

ورود وزارت اطلاعات و قوه قضاییه به ماجرای فیلم غیراخلاقی استاد دانشگاه

رییس دانشگاه تربیت مدرس از اخراج دو عضو هیات علمی این دانشگاه به دلیل تخلف خبر داد و گفت: این دو نفر به دلیل غیبت طولانی‌ اخراج شدند و چون متعهد به دانشگاه نبودند رای اخراج و انفصال از خدمت در دانشگاه برای آنها صادر شد و حتی ما مواردی از این تخلف‌ها را در پرونده این نوع اعضای هیات علمی ثبت می‌کنیم تا در فرآیند ارتقاء یا تبدیل وضعیت آنها تاثیر داشته باشد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس همچنین در خصوص انتشار فیلم غیراخلاقی یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه در شبکه‌های مجازی، اظهار کرد: در این مورد وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ورود کرده‌اند و در حال انجام تحقیقات هستند ضمن اینکه ما کسب اطلاع کردیم که متاسفانه این فیلم واقعیت دارد، اما درعین حال معتقد هستیم اگر مساله نیز واقعیت داشته باشد باید شأن هیات علمی و دانشگاه به نحوی حفظ شود اگرچه دانشگاه مسئول تحقیق در این خصوص نیست اما این خبر تکذیب نشده است و باید منتظر بررسی‌های وزارت اطلاعات و قوه قضاییه باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر موضوع اخیر فیلم غیر اخلاقی عضو هیات علمی در شبکه‌های مجازی واقعیت داشته باشد و مراجع ذی صلاح برخورد نکنند ما در دانشگاه موضوع را در کمیته تخلفات اعضای هیات علمی بررسی می کنیم . امیدوار هستم مسئولان قضایی در این زمینه برخورد درستی داشته باشند و هر اندازه صحت و سقم آن مشخص شد و متناسب با آن تصمیم‌گیری شود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: استاد مورد نظر رییس یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه بوده در حال حاضر پروسه بازگشت او به دانشگاه فعلا متوقف شده است تا مساله کاملا مشخص شود، اما بنده شخصا صلاح نمی‌دانم که ایشان دوباره به دانشگاه بازگردند.

استعفای رئیس سازمان خصوصی‌سازی پذیرفته شد

وزیر اقتصاد، استعفای پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی‌سازی را پذیرفت و داود خانی را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی - طی حکمی، داود خانی را به عنوان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی منصوب کرد.

خانی عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی‌سازی با حفظ سمت از سوی وزیر اقتصاد به عنوان سرپرست این سازمان منصوب شده است.

پیش از این، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، ریاست سازمان خصوصی‌سازی را عهده‌دار بود که استعفایش مورد موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت.

گرگ‌ها چهار نفر را راهی بیمارستان کردند

حمله گرگ های گرسنه به روستای «غلمانسرای» شهرستان شبستر از توابع استان آذربایجان شرقی، شب گذشته اتفاق افتاد و مصدومان این حادثه توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ تسوج به بیمارستان خاتم الانبیا" شهرستان سلماس اعزام شدند.

گفته می شود در این حادثه یکی از گرگ ها از پای درآمده است.

چندی قبل نیز یک کشاورز هنگام آبیاری در روستای «غلمانسرای» مورد حمله گرگ های وحشی قرار گرفته و مصدوم شد.

اجازه نمی‌دهیم مافیای دارو مشکلی در تولید داخلی ایجاد کند

سعید نمکی وزیر بهداشت گفته است: قطعا اجازه نمی‌دهیم مافیا در زمینه تولید داخلی دارو مشکلی ایجاد کند و نباید هم خیلی روی این جریان حساب باز کنیم.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره عدم کاهش قیمت داروها با وجود کاهش نرخ ارز، با رد این موضوع اظهار کرد: قیمت داروها معمولا با دلار تعیین نمی‌شود و روند قیمت گذاری داروها بصورت سالیانه و بر اساس تورم انجام می‌گیرد.

دکتر نمکی در پایان با اشاره به آغاز اجرای طرح سیستم ارجاع و پزشک خانواده، گفت: طرح سیستم ارجاع و پزشک خانواده را بعد از پرونده الکترونیک سلامت در چند استان به صورت پایلوت آغاز کردیم و امیدواریم تا پایان سال درصد قابل توجهی از طرح را اجرایی کنیم.

در هر ساعت دو ایرانی بر اثر تصادف می‌میرند

رییس پلیس راهور ناجا از مرگ میانگین ساعتی ۲ نفر درپی تصادفات رانندگی از ابتدای امسال تا روز گذشته خبر داد.

سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در کشور گفت: در بحث تصادفات رانندگی وضعیت ما در دو سال گذشته خوب نبود و روند کاهشی آمار فوتی‌های تصادفات متوقف شد. حتی در سال ۹۶ این آمار۱.۲ درصد و در سال ۹۷ نیز ۱.۷ درصد رشد داشت.‌

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون دست‌کم ۶۵۳۴ نفر در تصادفات جانباخته‌اند که آمار سه ماهه آن به تایید پزشکی قانونی رسیده و آمار تیر و مرداد تا روز گذشته تنها آمار فوتی‌های سر صحنه است.

هادیانفر افزود: طبق همین آمار به طور میانگین روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت ۲ نفر در تصادفات رانندگی کشور جان‌باخته‌اند.

آزادی ۸۰ زندانی جرائم غیر عمد مالی در عید غدیر

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با هدف حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند در سراسر کشور ۸۰ زندانی جرائم غیرعمد مالی در روز عیدغدیر در قالب طرح آزادی زندانیان ویژه عیدغدیر آزاد می شوند.

حجت الاسلام احمد شرف خانی افزود: در اجرای این طرح که با حمایت خیرین نیکوکار، سازمان اوقاف و دیگر حمایت‌های مردمی به انجام رسیده است مبلغ ۲ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح شامل زندانیان متاهل و فاقد جرائم فساد اخلاقی، اعتیاد و جرائم غیر عمد مالی است، گفت: در اجرای این طرح زندانیانی که مرتکب جرائم غیرعمد مالی تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان شده و از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می برند آزاد شده و به کانون گرم خانواده های خود بازخواهند گشت.

بیش از ۱۵۰۰ روستا در سیل خدمات دریافت کردند

سید موسی خادمی استاندار لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ روستا در جریان سیل لرستان خدمات دریافت کردند، اظهارکرد: ۶۰۰ میلیارد تومان پول از طریق بانک‌ها به مردم واگذار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان نیز کمک بلا عوض در حوزه مسکن ارائه شده و بیش از ۹دهنه پل در مسیر رودخانه کشکان نصب شده که نصب این پل‌ها میلیاردها تومان هزینه داشته است.

زن کودک‌ربا دستگیر شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از عملیات موفقیت آمیز کارآگاهان پلیس در شناسایی و دستگیری رباینده نوزاد شیرخواره در شهریار خبر داد.

سردار محسن خانچرلی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از وقوع یک فقره کودک ربایی و ربوده شدن پسربچه شیرخواره در بخش زنان و زایمان بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان شهریار، تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی به منظور شناسایی و دستگیری رباینده نوزاد تشکیل شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارآگاهان تحقیقات خود را برای پیدا کردن نوزاد ربوده شده آغاز می کنند تا اینکه، نوزاد مزبور روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸ در داخل مسجد حضرت ولی عصر (عج) کرشته شهرستان شهریار پیدا و به آغوش خانواده اش بر می گردد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پیدایش نوزاد ربوده شده، گفت: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز سرنخ های به دست آمده موفق شدند، مخفیگاه رباینده این نوزاد را در یکی از مناطق  شهرستان شهریار شناسایی و در عملیاتی ویژه، زن کودک ربا را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: این متهم در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به جرم خود، علت ربودن نوزاد را مشکلات خانوادگی اقرار کرد.

کد خبر 385801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.