جذب ۱۵ درصد دانشجویان پیام نور از کنکور سراسری

خوانسار- معاون آموزشی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه هفت درصد وکلای دادگستری فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند، گفت: دانشگاه پیام نور در یک سیاست کلی در راستای اقتصاد مقاومتی سازگار بوده است و هزینه‌ای که به دولت تحمیل می‌کند به نسبت سایر دانشگاه‌ها یک دهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، مرتضی محسنی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور یک نظام آموزشی از راه دور شناخته شده است.

وی افزود: سال ۶۷ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسالت اصلی نظام آموزشی پیام نور کشور با ارائه آموزش‌های با کیفیت در اختیار علاقمندان به  تحصیل قرار گرفته است تا افرادی که به دلیل اقتضای شغلی امکان کمتری برای حضور در دانشگاه دارند به صورت غیر حضوری به تحصیلات ادامه دهند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور طی سه دهه اخیر با موفقت رسالت اصلی را انجام داده است و با توجه به سقف آموزشی و نظام متمرکزعملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: هفت درصد وکلای دادگستری فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند، دانشگاه پیام نور در یک سیاست کلی در راستای اقتصاد مقاومتی سازگار بوده است و هزینه‌ای که به دولت تحمیل می‌کند به نسبت دانشگاه‌های دیگر یک دهم است.

محسنی گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی وزارت علوم موظف که حداقل ۱۵ درصد دانشجو را از طریق کنکور و مابقی را با توجه به سوابق تحصیلی جذب کند از طرفی سهم جذب دانشجو از طریق کنکور هر ساله کمتر خواهد شد.

وی افزود: در اجرای این روش جذب دانشجو دانشجو سایر دانشگاه‌ها نیز از این شیوه و روش استفاده می‌کنند، پنج ساله که دفترچه‌های جداگانه برای جذب دانشجو توزیع می‌شود و امسال نیز رشته‌ها با آزمون و براساس فرایند تحصیلی است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور به لحاظ فرهنگی موفقیت‌های خوبی را توانسته کسب کند.

اقتصاد کشور برپایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی متمرکز است

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحریم‌ها کشور را با مشکل کمبود اعتبارات و بودجه مواجه کرده و در تنظیم بودجه کل کشور دخل و خرج همخوان نبود و بین درآمد و هزینه‌ها تفاوت فاحشی وجود داشت.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور برپایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی متمرکز است، افزود: در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برای کاهش تصدی گری دولت، بخش‌هایی از دولت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: از زنجیره توسعه تا زنجیره انتهایی که به محصول تبدیل می‌شود دولت حق سرمایه گذاری مجدد در این بخش‌ها را ندارد، دولت  یک خدمت جدید را نمی‌خواهد ارائه دهد در صورتی که این خدمت  به منظور خدمات رسانی به مردم ارائه می‌شود.

رتبه فرماندار ی خوانسار از ۲۴ به رقم نه رسید

در ادامه منصور کمالی فرماندارخوانسار، اظهار کرد: کشور در شرایط سخت تحریم اقتصادی دشمن قرار دارد بنابراین مسؤولان در رسیدگی به مشکلات مردم توجه بیشتری انجام دهند.

وی گفت: تحریم اقتصاد بین مردم و مسؤولان جدایی ایجاد نمی‌کند بلکه اهمیت ندادن به مطالبات مردمی فاصله ایجاد می‌کند، مسؤولان باید از روستاها بازدید و از نزدیک مشکلات مردم را جویا شوند.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: مسؤولان با عملکرد خوب مردم را به نظام دلگرم کنند باید مسؤولان زمینه انتخابات باشکوه در کشور را فراهم سازند هنر مسؤولان اینکه مردم را به پای صندوق رأی بیاورند.

وی با بیان اینکه باید بروکراسی اداری برای جذب سرمایه‌گذار برطرف شود، گفت: استفاده از بیت المال خیانت به نظام است، نباید از بیت المال برداشت غیر اداری شود، استفاده از خودروهای دولتی در ساعات غیر اداری ممنوع است، البته اگر در مأموریت باشند، منبعد راهنمایی و رانندگی حق توقیف دارد.

کمالی تصریح کرد: رتبه فرمانداری خوانسار در یکسال گذشته از رقم ۲۴ به ۹ رسیده است که نشان دهنده راهبردی که انجام شده است.

کد خبر 385799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.