همکاری شهرداری تهران و سازمان امورمالیاتی برای شفافیت مالی

مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، انعقاد تفاهم نامه میان این سازمان و شهرداری تهران را سبب شفافیت مالی و دریافت عادلانه مالیات عنوان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شهرنوشت محمد جهانی کیا درباره جزئیات تفاهمنامه سازمان امور مالیاتی کشور و شهرداری تهران اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای مفاد تبصره (۵) ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ و تبصره (۳) ماده (۷۷) این قانون و برای  برقراری تسهیلات جهت تبادل اطلاعات مورد نیاز طرفین تفاهم نامه ای را با شهرداری تهران امضا کرد.

به گفته وی؛ قرار است از طریق خطوط ارتباطی الکترونیکی امن بین مراکز، شبکه‌ها و سامانه‌های رایانه ای طرفین و یا دریافت اطلاعات مورد نیاز این سازمان از طریق بستر ملی تبادل اطلاعات (GSB) انجام شود.

مدیرکل دفتراطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، به روزآوری پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی را از دیگر اهداف تفاهمنامه تبادل اطلاعات با شهرداری تهران عنوان کرد.

جهانی کیا گفت: براساس تفاهمنامه منعقده اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور شامل «اقلام و اطلاعات موجود درخصوص املاک، مجوزهای صادره، پروانه ساخت، گواهی پایان کار ساختمان، اطلاعات اراضی بایر و همچنین اطلاعات معاملات، قراردادهای منعقده، نقل و انتقال اموال و وسایط نقلیه» است.

وی افزود: این نیازها در قالب اقلام بسته های اطلاعاتی درخواست شده است تا با دریافت این اطلاعات پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی تکمیل و دراختیار ادارات کل امور مالیاتی قرار گیرد تا با ایجاد شفافیت مالیاتی، سبب احقاق حقوق حقه دولت و دریافت عادلانه مالیات شود.

در این گزارش آمده است که به تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان «سازمان امور مالیاتی» و «شهرداری تهران» برای یکپارچه‌سازی آمارها املاک، مجوزهای صادره، پروانه ساخت و گواهی پایان کار ساختمان امضا شده است و به گفته عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران سبب تاثیر در بازار مسکن خواهد شد.

کد خبر 385782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.