نیاز به بیش از ۱۳ هزار سرویس مدرسه

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به ساماندهی سرویس و شرکت‌های حمل و نقلی برای جابه‌جایی دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید، گفت: طبق آمارهای سال ۸۹-۹۰ پیش‌بینی شده بود برای جابه‌جایی ۱۲۵ هزار دانش آموز در سطح شیراز به ۱۳ هزار و ۵۰۰ خودرو نیاز است.

به گزارش ایمنا، مسعود حسن شاهی اظهار کرد: جابه‌جایی دانش‌آموزان توسط خودورهای سواری، مینی‌بوس و ون پیش‌بینی شده که بالغ بر ۹۰ درصد از این جابه‌جایی‌ها توسط خودروهای سواری انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز ادامه داد: برای رانندگان متقاضی سرویس مدارس سامانه ثبت‌نام سپند در نظر گرفته شده که براساس دستورالعمل وزارت کشور در صورتی که راننده‌ای فرمت‌های اعلامی در این سامانه را داشته باشد، تایید صلاحیت می‌گیرد و خودرو وی نیز باید تاییدیه فنی را اخذ کند.

حسن‌شاهی تصریح کرد:‌ از مجموع ۱۰۰ شرکت حمل و نقلی در شیراز تنها ۳۴ شرکت شرایط جابه‌جایی دانش‌آموزان در قالب سرویس‌های مدارس احراز کرده‌اند که برای آن‌ها مکان جهت مدیریت سرویس‌های خود نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی از افزایش نرخ شهریه سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ نیز خبر داد و گفت: این موضوع در کارگروه مذکور که متشکل از نماینده آموزش و پرورش، شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه است، پیش‌بینی و به کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز ارسال شده در این کمیسیون نیز بررسی‌ها انجام و مقرر شده که به زودی در صحن علنی شورای شهر شیراز، مطرح شود.

کد خبر 385780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.