حضور بیش از یک میلیون شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: در نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی یک میلیون و ۴۰۰ نفر شرکت کردند و امسال شاهد رشد ۱۵۰ درصدی شرکت کنندگان استان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر هلاکویی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی آثار فاخر دانست و اظهارکرد: ۱۲ اثر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت به خصوص امام رضا (ع) انتخاب شد و درسه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به مردم معرفی شد.

وی هدف دیگر این جشنواره را رشد، بسط و گسترش فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) معرفی کرد و افزود: هدف آخر این جشنواره بسط و گسترش فرهنگ کتاب کتابخوانی آثار مرتبط به امام رضا(ع) است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: امسال شاهد رشد ۱۵۰ درصدی شرکت کنندگان استان بودیم چراکه درسال ۱۳۹۵ ده هزار شرکت کننده، در سال ۱۳۹۶ بیست هزار، درسال ۹۷ سی هزار و امسال ۷۵ هزار نفر شرکت کننده در استان داشتیم که استان اصفهان به عنوان استان شاخص در جشنواره شناخته شد.

هلاکویی اضافه کرد: حدود ۴۵ هزار نفر در بخش الکترونیکی شرکت کردند همچنین بخش پویش کتابخوان امسال به جشنواره اضافه شد و پنج هزار و ۵۰۰ فیلم ازکودکان و نوجوانانی که آثار منتخب را مطالعه و معرفی می‌کردند گرفته و در سایت داوری شد.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت همه کتابخانه‌های عمومی نهادی و ۶۰ کتابخانه عمومی مشارکتی نقطه قوت جشنواره امسال است همچنین برای اولین بار ۹۵ دستگاه در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همکاری کردند.

وضعیت کتاب خوب نیست

همچنین در این مراسم حسین سیستانی اظهار کرد: هدف این جشنواره ترویج کتاب و کتاب خوانی است که بسیار حائز اهمیت است و در طول تاریخ یکی از موضوعاتی که برای محور توسعه به کار رفته بحث کتاب است.

فرماندار اصفهان معتقد است که در طول تاریخ وجودیه ایران، کتاب یکی از ارکان اساسی برای افزایش سطح فرهنگ و مفاهیم مردم و شاخص اساسی توسعه مطرح بوده است.

وی تصریح کرد: کتاب، علم و خواندن مکرر در قرآن استفاده شده و در زمان مبعوث شدن پیامبر کلمه خواندن وحی شده که نشان میدهد قرآن کریم به اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید می کند.

سیستانی افزود: وضعیت کتاب در ایران خوب نیست و در ساعات مطالعه از دیگر کشورها عقب هستیم و در ترویج کتاب و کتابخوانی باید کوشش کنیم.

کد خبر 385777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.