آشنایی بانوان کاشانی با حقوق و تکالیف شهروندی

کاشان_مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان گفت: فرهنگ‌سرای بانو با هدف افزایش آگاهی بانوان کاشانی از قوانین و حقوق شهروندی و اجتماعی ایجاد شده و در همین راستا به برگزاری کلاس‌های مشاوره رایگان اقدام کرده تا از این راه به آن‌ها کمک کند.

مرتضی والی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: مسائل حقوقی و قوانین با زندگی روزمره انسان‌ها عجین شده و نیاز است افراد با همه قوانین و ضوابط حاکم بر زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی خویش آگاهی داشته باشند.

وی اضافه کرد: فرهنگ‌سرای بانو با هدف افزایش آگاهی بانوان کاشانی از قوانین و حقوق شهروندی و اجتماعی ایجاد شده و در همین راستا به برگزاری کلاس‌های مشاوره رایگان اقدام کرده تا از این راه به آن‌ها کمک کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه مهم‌ترین چالش افراد جامعه به‌ویژه زنان نداشتن شناخت کامل از حقوق فردی و مسئولیت‌های شهروندی است، افزود: ایجاد زمینه‌های مساعد برای زنان و احیای حقوق مادی و معنوی آنان، بهبود کنش اجتماعی و تقویت ارزش‌های اخلاقی در خانواده از مهم‌ترین اهداف اجرای این برنامه است.

والی‌زاده تصریح کرد: بانوان می‌توانند در جریان مشاوره حقوقی از مباحث مطرح شده درباره مسائل و مشکلات خود پیرامون حقوق زناشویی، فقه زن، حق طلاق، حضانت اطفال، نحوه محاسبه مهریه، دامنه و گستره مدیریت خانواده، تحصیل و اشتغال زنان درزندگی مشترک، خروج زن از منزل و اجازه همسر،عبادت منوط به اذن شوهر و معاشرت به معروف از راهنمایی کارشناسان دادگستری بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان این شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای جشنواره در نقاط کم‌برخوردار شهر، افزایش مسابقات ورزشی بین محلات با تاکید بر سلامت بانوان، تامین نشاط و شادابی آنان و ارتقاء روحیه بانوان از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

والی‌زاده با بیان اینکه نفرات برتر این جشنواره، چهارشنبه ۳۰ مردادماه در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو معرفی می‌شوند، اضافه کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها فرصت خوبی برای استعدادیابی بانوان علاقه‌مند به رشته‌های مختلف ورزشی است.

کد خبر 385771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.