"هزار جلوه افلاکیان" مشاهیر اصفهان را معرفی می‌کند

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و گردشگری گفت: نمایشگاه هزار جلوه افلاکیان با مشارکت خانواده های مشاهیر برگزار شد که نوشته ها، دست خط ها و اسناد تاریخی حتی لباس ها و وسایل شخصی دیده نشده از این افراد را برای اولین بار در معرض دید قرار دادیم.

مهدی معرک نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با نمایشگاه هزار جلوه افلاکیان اظهار کرد: مشاهیر زیادی در مجموعه تخت فولاد دفن شده اند که وظیفه ما معرفی این مشاهیر، آثار  آن ها و زندگی نامه شان از طریق روش های مختلف به مردم است. یکی از این روش ها نمایش دادن اسناد تاریخی این بزرگان در تخت فولاد است.

وی افزود: بیش از دوهزار نفر مشاهیر  اعم از علما، بزرگان دینی مذهبی، شخصیت های علمی، هنری و فرهنگی داریم که در مجموعه تخت فولاد مدفون هستند و نشان دادن آثار تاریخی آن ها مکان بزرگی می خواهد در همین جهت مشاهیر را به دودسته دینی، مذهبی و فرهنگی هنری تقسیم کردیم و دو نمایشگاه مجزا برای این مشاهیر تدارک دیده ایم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و گردشگری تخت فولاد با بیان اینکه در نخستین نمایشگاه، مشاهیر دینی، مذهبی و علمای تخت فولاد را به مردم معرفی کرده ایم، ادامه داد: نمایشگاه هزار جلوه افلاکیان با مشارکت خانواده های مشاهیر برگزار شد که نوشته ها، دست خط ها و اسناد تاریخی حتی لباس ها و وسایل شخصی دیده نشده از این افراد را برای اولین بار در معرض دید قرار دادیم.

معرک نژاد اضافه کرد: به دلیل اینکه نمایشگاه در نگارستان امام خمینی برگزار می شد، اساتید و شاگردانی که در تخت فولاد مدفون هستند و با امام خمینی(ره) ارتباط داشتند را هم معرفی کردیم. این نمایشگاه از تاریخ ۲۲ تا ۳۱ مرداد ماه برای علاقه مندان برپا است.

وی در خصوص هدف از برگزاری این نمایشگاه، گفت: هدف شناختن مشاهیر به مردم مخصوصا جوانان است. هزار جلوه دو نمایشگاه است که شماره دو آن چند ماه آینده با محوریت مشاهیر فرهنگی، هنری و علمی برگزار می شود.

کد خبر 385770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.