۶۰ بیمار مبتلا به سرطان  روده در گلپایگان شناسایی شد

گلپایگان- مدیرشبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: در طرح غربالگری تست فیت ۶۰ نفر مبتلا به سرطان روده بودند که در مراحل اولیه با این تست رایگان شناسایی شند و همگی آن‌ها قابل درمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، ناصر رستمی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده الکترونیکی سلامت برای تمام شهروندان گلپایگانی تشکیل و اطلاعات مربوط به خانواده در آن به ثبت رسیده است، برای ۹۳ درصد شهروندان خدمات انجام شده است.

وی با بیان اینکه گلپایگان دارای هفت مرکز درمانی، هشت  پایگاه و ۲۳ خانه بهداشت دارد که حدود ۲۰۰ نیروی انسانی در این واحدهای بهداشتی درمانی مشغول به کار هستند و همچنین دو کارشناس سلامت روان در حال غربالگرایی هستند، افزود: براساس نظرسنجی میزان رضایتمندی مردم از مراکز درمانی، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت ۹۸ درصد است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان گلپایگان با اشاره به طرح غربالگری تست فیت در گلپایگان، افزود: در طرح غربالگری تست فیت خون مخفی در مدفوع  نشان داده می‌شود که در این طرح ۶۰ نفر مبتلا به سرطان روده بودند که در مراحل اولیه با این تست رایگان شناسایی شند که همگی قابل درمان هستند.

وی گفت: ۸۵ درصد افراد واجد شرایط در غربالگرایی فشار خون شرکت کردند که هزار و ۱۰۰ نفر مبتلا به فشار خون و ۳۰۰ نفر هم مبتلا به دیابت بودند.

رستمی تصریح کرد: باید برای مردم فرهنگ سازی شود که اورژانس مخصوص بیمارانی است که نیازمند خدمات فوری هستند اما در گلپایگان متاسفانه بیماران غیر اورژانسی به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند، در شهرستان هشت مرکز خدمات جامع سلامت و سه مرکز خیریه فعال است که قیمت ویزیت در این مراکز با اورژانس تفاوتی ندارد.

وی گفت: مجوز بخش شیمی درمانی بیمارستان امام حسین(ع)  صادر شده است که در صورت تخصیص اعتبارات دولتی راه‌اندازی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: به صورت مستمر کلر سنجی و آزمایش باکتری در آب اشامیدنی شهرستان انجام می‌شود، هیچ مورد غیر طبیعی در آب آشامیدنی روستاهای منطقه سعید آباد دیده نشده است.

وی با بیان اینکه اکنون سه متخصص قلب، چهار متخصص ارتوپد، سه متخصص رادیولوژی و دو متخصص داخلی و سه متخصص زنان و دو  متخصص چشم پزشکی در شهرستان وجود دارد، افزود: پزشک جراح عمومی نیاز به پزشک متخصص داریم و باید تیم پزشکی قوی‌تری داشته باشیم.

کد خبر 385765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.