روان‌سازی ترافیک بافت میانی زرین‌شهر

زرین‌شهر_شهردار زرین شهر از اصلاح میدان مرکزی این شهر با هدف روان‌سازی ترافیکی و تردد خودرویی خبر داد.

میثم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، روان‌سازی ترافیک شهری را مستلزم ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز دانست و اظهار کرد: میدان انقلاب زرین‌شهر به دلیل ایجاد اتصال بین خیابان‌های اصلی شهر همواره  محل عبور و مرور شمار فراوانی از خودروها است و در بعضی مواقع حوادث ترافیکی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به تمرکز مدیریت شهری زرین‌شهر بر رفع مشکلات ترافیکی، عنوان کرد: این میدان با وضعیتی که داشت برای عبور و مرور خودروها در ساعات اوج ترافیک مناسب نبود و این امر مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، طرح اصلاح میدان انقلاب در شورای ترافیک شهرستان تصویب شد تا امکان اصلاح بر اساس ضوابط کارشناسی و علمی و با رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی وجود داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه با اصلاح میدان انقلاب زرین‌شهر حوادث رانندگی کاهش یافته و ترافیک در مرکز شهر کمتر شده است، ادامه داد: در این پروژه، میدان مرکزی شهر به حالت بیضی شکل و با مساحت ۳۶۲ مترمربع طراحی و با عتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال شامل محوطه‌سازی، تاسیسات و آبنما اصلاح شد تا رانندگان دیگر مشکلات قبلی را نداشته باشند.

محمدی با اشاره به نقش آبنماها در بهسازی سیما و منظر شهری گفت: با توجه به تاثیرگذاری آبنماها در حفظ آرامش روحی شهروندان، نوسازی آبنمای میدان انقلاب نیز همزمان با اصلاح هندسی آن انجام شد تا با زیباتر کردن منظر بافت میانی شهر، گامی در جهت ایجاد آرامش روحی شهروندان برداشته شود.

کد خبر 385756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.