تفکیک زباله از مبدا به شهرک‌های تهران رسید

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تفکیک زباله از مبدا گفت: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته که در آینده نزدیک در شهرک‌های مسکونی پایتخت نیز تفکیک زباله از مبدا اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مجتبی یزدانی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری اظهار کرد: در ۹۲۷ ساختمان شهرداری تهران تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود و در ادارات دولتی نیز وضعیت به همین منوال است.

وی با بیان اینکه در گذشته زباله از یک میلیون و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نقطه شهر (روبه روی منازل شهروندان یا در کوچه ها و خیابان ها)‌جمع می‌شد، افزود:‌ با گذاشتن مخازن زباله این آمار به ۶۳ هزار نقطه کاهش یافت.

یزدانی ادامه داد: در قرارداد پیمانکاران قید شده که در صورت شکستن یا تخریب مخزن زباله باید دوباره مخزن زباله گذاشته شود و وظیفه نظارت بر این امر برعهده مناطق است که در این راستا تا یک ماه آینده هرنقطه ای از شهر که مخزن زباله در آنجا کم باشد، اضافه خواهد شد.

اقدامات شهرداری در پارک پردیسان

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت بوستان پردیسان پایتخت و تشریح اقدامات صورت گرفته در این بوستان گفت: آسفالت همه معابر این پارک ترمیم و اصلاح شد.

وی اظهار کرد:‌ پردیسان بوستانی است که جمعیت زیادی از شهروندان از آن استقبال می‌کنند و مدیریت شهری توجه ویژه ای به آن دارد.

یزدانی ادامه دارد: همچنین پارکینگ های این بوستان خط کشی و سرویس بهداشتی های آن نیز بازسازی و تکمیل شد.

به گفته معاون شهردار تهران، نور این بوستان نیز مناسب سازی شد و در زمینه توسعه پوشش گیاهی نیز اقداماتی انجام گرفته است.

نگران وقوع سیل در تهران نبودیم

یزدانی با اشاره به بارش بی‌سابقه در اوایل امسال در تهران گفت: اصلا نگران جاری شدن سیل نبودیم زیرا لایروبی کانال‌ها و مسیرها انجام شده بود.

وی تاکید کرد: باید همیشه آمادگی خطرات از جمله سیل را داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.

معاون شهردار تهران گفت: مقرر شده تا هفته آینده تفاهم‌نامه‌ای بین شهردار تهران و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پارک‌های جنگلی امضا شود.

مشکل آب شرب بوستان یاس 

یزدانی در مورد نبود آب آشامیدنی در بوستان جنگلی یاس ( در شمال شرق تهران واقع در مسیر بزرگراه ارتش) نیز گفت: این مشکل به‌زودی رفع می‌شود و تا رفع آن بیش از ۶۵ تانکر برای تامین آب آشامیدنی بوستان مذکور گذاشته شده است.

آبیاری مکانیزه فضاهای شهری

وی با بیان اینکه تا پایان سال آبیاری فضاهای شهری در مناطق مختلف مکانیزه می‌شود، افزود:‌ مناطق شش، پنج، دو و یک باید از بخش پساب تا پایان سال استفاده کنند.

یزدانی افزود: تا پایان آبان امسال باید چاه ها هوشمند شود البته تاکنون تمامی چاه‌های مناطق دو و هفت هوشمند شده است.

سال گذشته کمتر از ۸ میلیارد تومان برای اربعین هزینه شد

یزدانی با اشاره به اعتبار درنظر گرفته شده از سوی شهرداری تهران برای اربعین امسال گفت: سال گذشته اعتبار برای اربعین به هشت میلیارد تومان نرسید و امسال نیز در این خصوص نامه‌ای به شهردار نوشته‌ایم.

منبع: ایرنا

کد خبر 385748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.