طرح جالب لندن برای بازسازی راه آهن متروکه

یک شرکت معماری آلمانی با پیروزی در رقابت‌ برای احیای مجدد پل راه‌آهن متروکه لندن، این مکان بدون استفاده را به استخرهایی برای شنا و پرورش آبزیان تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در طول رقابت‌های شکل گرفته برای احیای راه‌آهن متروکه لندن، یک شرکت معماری و طراحی مناظر آلمانی با ارائه طرح ایجاد های‌لاینی جدید برای شهر، پیشنهاد داد که مجموعه‌ای از گلخانه، استخرهای شنا و مخازن پرورش آبزیان در این محل ساخته شود؛ طراحی جدید این ناحیه به گونه‌ای انجام گرفته است که شامل یک اتاق اصلی آبی و سبز به همراه یک منطقه تفریحی باشد.

های‌لاین عبارت است از یک پارک خطی سرسبز به طول ۲.۳۳ کیلومترمربع که به عنوان نمادی از معماری معاصر که نخستین بار  در ریل قدیمی راه‌آهن نیویورک واقع در ضلع غربی منهتن ایجاد شده است و موفقیت آن تبدیل به انگیزه‌ای برای شهرهای ایالات متحده آمریکا نسبت به احیای زیرساخت‌های متروکه خود شد. این طرح‌ها با در نظر داشتن اهداف گوناگون و در شهرهای مختلف پیاده‌سازی شده‌ است، برای مثال در حالی که گردشگاه "پلانته" در پاریس به عنوان یک فضای تفریحی در دهه ۹۰ مجددا بازسازی شد، های‌لاین‌های نیویورک به‌عنوان پروژه‌ای پیشرو در هزاره جاری با حفظ ارزش‌های فرهنگی نقش‌آفرینی می‌کند.

پروژه احیای راه‌آهن لندن که در ناحیه "همراسمیت" در غرب لندن قرار دارد با هدف آگاهی از فرآیندهای مدیریت پسماند و تولید مواد غذایی شهری پیاده‌سازی شده است و احیای منطقه آن نه تنها بر اساس تولید موادغذایی بلکه بر مبنای فرآیندی کارآمد و دارای ویژگی‌های تعاملی بیشتر انجام گرفته است. وظیفه استفاده از این طرح تعاملی و زیست‌محیطی برای احیای مجدد یکی دیگر از بخش‌های غیرقابل استفاده راه‌آهن مرتفع لندن بر عهده "فیش اند چیپس" است.

تأکید "فیش اند چیپس" بر به‌کارگیری فرآیندهای جامعه‌شناختی شهری سازگار با محیط‌زیست به منظور ایجاد دوره جدیدی از زیرساخت‌های درون شهری فراصنعتی قرار دارد و با استفاده از مدل هنری ویترین از منطقه‌ای بی‌روح و فراموش‌شده، محیطی پر جنب و جوش و مناسب از نظر شرایط زیست محیطی و اجتماعی ایجاد می‌کند که آب و هوای سالم‌تری برای شهر به ارمغان می‌آورد.

در این راه‌آهن با استفاده از سیستم‌های آکوپنیک محلی برای پرورش میوه‌ و سبزیجات در گلخانه‌های مخصوص و یک چرخه متابولیک زیست‌محیطی برای پرورش ماهی در مخازن ساخته شده در زیر قوس‌های (آرک‌های) راه‌آهن تعبیه شده است.

ساکنان شهر می‌توانند در فرآیند تولید مواد غذایی مشارکت داشته باشند، از زیرساخت‌های شهری بهره‌مند شوند و علاوه بر شرکت در فعالیت‌های کشاورزی و باغبانی، همزمان به تولید مواد غذایی محلی نیز کمک کنند. فعالیت‌های تفریحی در نظر گرفته شده در این مجموعه که به منظور گذران اوقات فراغت در طول روزهای پرفشار زندگی در لندن تعبیه شده است نیز شامل شنا، ماهی‌گیری و باغبانی شهری است که در کنار رویدادهای فرهنگی برگزارشده در فضای سبز روباز آن به زودی جزئی از زندگی روزمره ساکنان شهر خواهد شد.

به منظور تأمین آب موردنیاز برای پرکردن استخرهای شنا و مخازن پرورش ماهی نیز آب بارانی که از سقف مجموعه جمع‌آوری می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آب مخازن پرورش ماهی که دارای مواد مغذی و معدنی کافی است برای آبیاری گلخانه‌ها و فضاهای سبز استفاده می‌شود. به منظور تکمیل این چرخه باید گفت که آب اضافی مجددا تصفیه می‌شود و به مخازن پرورش ماهی بازمی‌گردد.

کد خبر 385741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.