پیش بینی رگبار و رعد برق در غرب اصفهان/ صاعقه پیش‌بینی می‌شود

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به تداوم جوی ناپایدار در استان، گفت: امروز و فردا رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی به ویژه برای نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ها نیز شرایط وقوع صاعقه نیز وجود دارد.

حجت الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی امروز و فردا جوی ناپایدار بر استان حاکم است، اظهار کرد: آسمان بیشتر مناطق استان کمی ابری و در ساعات بعداز ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال بارش رگبار پراکنده باران و رعد و برق در نیمه غربی استان، افزود: به دلیل ناپایداری‌های جوی طی ساعات بعدازظهر و شب در نواحی غرب، جنوب و بخش‌های مرکزی استان، در روزهای چهارشنبه  پنج‌شنبه رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ها شرایط وقوع صاعقه نیز وجود دارد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز در شهرهای گلپایگان با میانگین  ۳.۹ میلی متر، بزروک با میانگین ۱۵ میلی متر و در خوانسار با میانگین دو دهم میلی متر بارش گزارش شده است.

علی عسگریان با اشاره به اینکه دما هوا در ۲۴ ساعت آینده  در بیشتر مناطق استان تا سه درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه دمای هوا در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک ترین ساعات صبح فردا ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده کاشان با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان خواهند بود.

علی عسگریان با اشاره به تدام غبار محلی در سطح شهر اصفهان گفت: غبارمحلی در مرکز شهر اصفهان از یک ماه گذشته وجود دارد که با تردد خودروها و افزایش غلظت آلاینده ها شدت آن در نوسان قرار می گیرد و گاهی کیفیت هوا برای گروههای حساس ناسالم گزارش می شود.

کد خبر 385732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.