سامانه‌های ثبت اطلاعات منجر به شفافیت می‌شود

رئیس گروه مشارکت‌های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان گفت: وجود سامانه‌هایی که اطلاعات سمن‌ها را به طور شفاف نشان دهد به کاهش تخلفات کمک می‌کند و مواردی که در این سامانه‌ها ثبت می‌شود به نوعی به نفع خود سمن‌ها است.

محمدعلی عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سامانه ثبت حمایت‌های انجام شده از سازماهای مردم نهاد اظهار کرد: در سامانه saman.centery.gov.ir که از نیمه دوم سال ۹۵ فعال بوده مواردی چون اعتبارنامه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد همچنین همه طرح‌ها، دوره‌ها، فعالیت‌ها و حمایت‌هایی که سازمان ورزش و جوانان از آنها داشته است، ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سامانه تنها حمایت‌های سازمان ورزش و جوانان ثبت می‌شود، افزود: وجود سامانه‌هایی که اطلاعات سمن‌ها را به طور شفاف به عرض مردم برساند به کاهش تخلفات کمک می‌کند و مواردی که در این سامانه‌ها ثبت می‌شود به نوعی به نفع خود سمن‌ها است چرا که تشکل‌ها هم از میزان حمایت‌ها متوجه می‌شوند و هم دیگر تشکل‌ها برای ارائه طرح و ایده ترغیب می‌شوند همچنین هم کمک می‌کند.

رئیس گروه مشارکت‌های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ایجاد سامانه‌ها باعث کاهش مراجعات حضوری می‌شود، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۷ تعداد ۱۷۸ تشکل مردم نهاد در سامانه تشکل‌های مردمی اداره ورزش و جوانان ثبت شده بود که رقم تشکل‌های مردمی تاکنون به ۱۹۱ تشکل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه فعالیت سمن‌های مردمی زیر مجموعه ورزش و جوانان در چهار حوزه فعال هستند، تصریح کرد: این سمن‌ها در چهار محور کارآفرینی و اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، ازدواج و امور اعتقادی، مذهبی بوده است که همه این تشکل‌ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره‌های تخصصی در این امور ارائه خدمات می‌کنند که بر اساس طرح‌ها و برنامه‌های خود حمایت‌های لازم را از این دستگاه دریافت می‌کنند.

کد خبر 385731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.