اگر فحاشی خوب است، تقدیم به شما!

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: از حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی سوالی دارم. 100 هزار نفر به من فحش ناموس دادند، اگر خوب است، اینها را به شما (حسن‌زاده) تقدیم می‌کنم! من خویشتن‌داری کردم، اما مرا جریمه و محروم کردند.

به گزارش ایمنا، امیر قلعه‌نویی در گفت و گو با رادیو ورزش درمورد الزام باشگاه‌های لیگ برتری به اصلاح ورزشگاه‌های خود، گفت: 10 سال پیش از ورزشگاه‌ها ایراد گرفتیم و مصاحبه‌ای کردم که برای من خیلی گران تمام شد. حالا ضرب‌الاجلی برای اصلاح زیرساخت‌ها تعیین کردند. 10 سال قبل وقتی یک مربی ایرانی حرفی را می‌زند، همه به آن حمله می‌کنند. گفته بودم برای پیشرفت ورزش ما، زیرساخت‌ها را باید درست کنیم. اعتقاد دارم ما ایرانی‌ها می‌توانیم در همه چیز جزو 20 رتبه برتر دنیا باشیم، اما حسات‌ها باعث می‌شود بسیاری از نخبه‌ها نتوانند جایگاه خود را در کشور پیدا کنند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها او را به خاطر صحبت‌هایش احضار می‌کنند، گفت: هر روز برای ما نامه می‌آید، اما نمی‌دانم چرا آقایان در قبال اتفاقاتی که در کشور می‌افتد، سکوت می‌کنند. از حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی سوالی دارم. 100 هزار نفر به من فحش ناموس دادند، اگر خوب است، اینها را به شما (حسن‌زاده) تقدیم می‌کنم! من خویشتن‌داری کردم، اما مرا جریمه و محروم کردند.

قلعه‌نویی که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: چرا باید اجازه دهند حکم بازی پرسپولیس - سپاهان پس از دو قهرمانی اعلام شود؟ مرا به خاطر صحبت‌هایم به همه جا احضار کردند که چرا حرف حق می‌زنم. حتی آنجاهایی که نباید اسم آن را ببریم. آقای حسن‌زاده! خودت و خانواده‌ات را جای من و خانواده‌ام بگذار. 100 هزار نفر به من توهین کردند و من خویشتن‌داری کردم. تیم ما را در اصفهان 9 نفره کردند که سلیمانی پس از بازی از من تشکر کرد، اما حسن‌زاده ما را جریمه و محروم کرد. این چه قانون و دینی است؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعلیق تماشاگران می‌تواند فکر خوبی برای جلوگیری از اتفاقات تلخ ورزشگاه باشد یا خیر، اظهار داشت: ما باید این موضوع را ریشه‌یابی کنیم. آیا علت این اتفاقات فقط فوتبال است؟ خیر. دغدغه‌های اقتصادی و بلاتکلیفی جوانان سبب چنین اتفاقی می‌شود. افرادی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس به رستوران مراجعه می‌کنند و می‌گوییم حاضریم در هر جایگاهی کار کنیم.

سرمربی سپاهان ادامه داد: علت اینکه در ورزشگاه‌ها تنش ایجاد می‌شود، به بیرون ورزشگاه برمی‌گردد. ما این کارها را محکوم می‌کنیم، اما وقتی بستر آماده نباشد چه می‌شود؟ می‌گویند بهشت دنیوی این است که آرامش داشته باشید. آیا جوانان ما آرامش دارند؟ به نسل جوان و جامعه چه دادیم و توقع داریم چه بگیریم. اگر این مشکلات برطرف شود، می‌بینید جامعه به ورزشگاه می‌آید و جوانان عصای دست فوتبال می‌شوند.

قلعه‌نویی درخصوص بازیکنان خارجی بی‌کیفیتی که وارد ایران شده‌اند، گفت: اعتقاد دارم در همه عرصه‌ها باید ارتباط با دانش دنیا داشته باشیم، تکنولوژی جهان را بدانیم و آنها به کشورمان بیایند. فوتبال هم از این موضوع جدا نیست، اما وقتی دلار از سه هزار تومان می‌شود 18 هزار تومان، باشگاه‌های ما با این مشکلات بازیکنان باکیفیت می‌آورند. کشورهای حوزه خلیج فارس اما بازیکنان 14 میلیون یورو می‌گیرند. البته ما در این چند سال هر بازیکن خارجی آوردیم، جواب داده است.

وی درباره نحوه انتخاب بازیکنان خارجی برای تیم‌های خود خاطرنشان کرد: گروهی داریم و می‌گوییم در این پست بازیکن می‌خواهیم. حدود 100 فیلم بازیکن می‌آورند که ما پس از بررسی آنها به پنج بازیکن می‌رسیم. البته 90 دقیقه کامل بازی بازیکن را می‌بینیم. تیم ما از جمله سعید الهویی عملکرد بازیکنان را بررسی می‌کنند و در کنار آن، بر اساس افکار تاکتیکی خود تصمیم می‌گیریم. مثلاً ابراهیم توره را چند باشگاه نخواست، اما به سپاهان آمد و سپس به موناکوی فرانسه رفت. به کی‌روش استنلی اجازه ندادند که شش هفته اول لیگ برتر به میدان برود. آن هم به خاطر یک قانون من‌درآوردی که مانند قانون سقف قرارداد بود. باید اجازه دهیم مربیان بر اساس افکار تاکتیکی خود بازیکن بیاورند.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این پرسش که چه افرادی مقصر جذب بازیکنان خارجی هستند، گفت: هر بازیکنی که می‌آید، دلیل نمی‌شود که حتماً جواب دهد. مثلاً زلاتان در بارسلونا ناموفق بود و در ایتالیا و فرانسه عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت. ادن اِزار هم الان خیلی بی‌کیفیت‌تر از زمان حضورش در چلسی است، البته شاید بعدا خوب شود. مربیان بر اساس افکار تاکتیکی خود بازیکن می‌گیرند و عملکرد بازیکن هم به افکار مربی و برخورد او با بازیکن برمی‌گردد. سجاد شهباززاده چند سال به هر تیمی می‌رفت، ناموفق بود، اما نیم‌فصل دوم سال گذشته خیلی به ما کمک کرد و در لیگ برتر امسال، سجادی را می‌بینیم که همه از او انتظار داریم.

قلعه‌نویی درمورد شرایط تیم فوتبال سپاهان در لیگ نوزدهم اظهار داشت: خدا را شکر شاکله تیم را حفظ کردیم. برخی بازیکنان مانند سیاوش یزدانی و مهرداد محمدی از جمع ما جدا شدند و توانستیم سریع بازیکنان جایگزینی جذب کنیم. تیم ما نسبت به سال گذشته از لحاظ اعتماد به نفس و شرایط روحی و فنی باکیفیت‌تر است. با این حال یکی دو مشکل داریم. روز گذشته (دوشنبه) با نساجی بازی کردیم که به مهاجری بابت تیم خیلی خوبی که دارد، تبریک می‌گویم. این مسابقه دستاوردهای خوبی برای ما داشت و باید مشکلات‌مان را برطرف کنیم.

وی با انتقاد از اینکه زمان آغاز لیگ برتر فوتبال نامشخص بود، گفت: کارمان را بر اساس زمان آغاز لیگ که قبلاً اعلام شده بود، شروع کردیم. پیش از آغاز مسابقات معمولاً به 6 هفته آماده‌سازی نیاز داریم، اما الان وارد هفته دهم شده‌ایم و بازیکنان ما از لحاظ روحی و روانی فرسایشی شده‌اند. مدت زیادی تمرین کردیم و من هم به بازیکنانم فقط مرخصی استاندارد دادم. با این وجود فکر می‌کنم تیم ما نسبت به لیگ برتر سال گذشته، شرایط بهتری خواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 385717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.