نیاز به شاخص‌های علمی برای ترسیم آینده شهر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: برای چگونگی ترسیم شهر اصفهان برای آینده به شاخص‌های علمی نیاز است تا بتوانیم یک شهر زیست‌پذیر داشته باشیم؛ البته تصویری که از آینده شهر ارائه می‌شود باید امیدبخش باشد.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کلانشهر اصفهان پرچمدار مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف بوده و به تمام جنبه‌هایی که مدیریت شهری باید برای یک اداره خوب یا بهبود و توسعه شهر مدنظر قرار داده، توجه کرده است.

وی نگاه به آینده در مدیریت شهری را یک ضرورت دانست و افزود: برای ساختن آینده یک شهر باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم زیرا آینده شهر، چراغ راه عملکرد شهرداری است و به همین دلیل موضوع آینده‌پژوهی شهری را مورد توجه قرار داده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین نشست «شهر آینده و آینده شهر» تصریح کرد: با برگزاری این نشست در کتابخانه مرکزی که امروز با حضور متخصصان این رشته برگزار می‌شود، درصدد هستیم آینده‌ای روشن را برای شهر اصفهان ترسیم کنیم.

وی تاکید کرد: توجه به این موضوع که در آینده چه اقداماتی را باید انجام دهیم تا شهر اصفهان به سمت توسعه حرکت کند، یکی از مهمترین اهداف معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان است.

صادقیان با بیان اینکه برای چگونگی ترسیم شهر اصفهان برای آینده به شاخص‌های علمی نیاز داریم تا بتوانیم شهری زیست‌پذیر داشته باشیم، گفت: در ابتدا باید ببینیم که در حال حاضر شهر اصفهان در کجا قرار دارد و با چه معیارهایی می‌تواند به شهری زیست‌پذیر تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای شهروندان تصویری از آینده شهر ارائه دهیم که امیدبخش باشد و اجازه ندهیم مقصد به غیر از اصفهان جای دیگری باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: ما بخشی از آینده اصفهان و فرزندان ما بخش دیگر آن هستند اگر فرزندانمان امیدی به آینده نداشته باشند، چگونه می‌توانند زندگی کنند، بنابراین «آینده» یکی از شاخص‌های جدی و از موضوعاتی است که به طور اساسی باید به آن توجه کنیم.

کد خبر 385703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.