مناسب‌سازی مسیر BRT خیابان جی برای توانخواهان

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر مسیر BRT خیابان جی برای معلولان و افراد توانخواه مناسب‌سازی شده و در مسیر خیابان بزرگمهر، آبشار، سجاد تا میدان آزادی نیز به ترتیب اصلاح رمپ‌ها انجام می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر دوستدار معلولان  نباید در حد شعار باشد، بلکه شهر باید به معنای واقعی کلمه دوستدار معلولان، روشندلان، سالمندان و سایر افراد توانخواه باشد.

وی با بیان اینکه در طرح‌های عمرانی و پیاده‌رو سازی‌ها، مناسب‌سازی تقاطع‌ها برای نابینایان پیش بینی و مسیرهای شیاردار احداث می‌شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در تمام پیاده روهای شهر بلوک فرش‌های معلولان نصب می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد تقاطع‌های شهر اصفهان همسطح سازی و مناسب سازی شده است.

وی با اشاره به مناسب سازی‌های انجام شده در خطوط اتوبوسرانی شهر اصفهان، گفت: با توجه به اینکه اتوبوس‌های شهر دارای پله است، امکان استفاده برای معلولان ویلچرنشین وجود ندارد، اما در خطوط BRT خط به خط و ایستگاه به ایستگاه با حضور مشاور مناسب سازی شهرداری اصفهان که از جامعه معلولان است، مناسب سازی‌ها انجام می‌شود.

صلواتی اظهار کرد: در حال حاضر مسیر BRT خیابان جی مناسب‌سازی شده و در مسیر خیابان بزرگمهر، آبشار، سجاد تا میدان آزادی نیز به ترتیب اصلاح رمپ‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مناسب سازی ایستگاه‌های مترو برای معلولان انجام شده است، گفت: در حال حاضر تمام ایستگاه‌های خط یک مترو مجهز به آسانسور است و اگر ایستگاهی جا مانده باشد و استاندارد آن دریافت نشده باشد و یا آسانسور آن راه اندازی نشده باشد، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 385700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.