ایجاد خط هوایی اصفهان - سن پترزبورگ

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان از ایجاد خط هوایی اصفهان - سن پترزبورگ، برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ در دو شهر و ایجاد یک مرکز فرهنگی برای معرفی اصفهان به عنوان مهم‌ترین دستاوردهای سفر به سن پترزبورگ یاد کرد.

کورش محمدی در حاشیه سفر برخی از مدیران شهری اصفهان به شهر سن پترزبورگ روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه با سیروف شهردار یکی از مناطق سن پترزبورگ، پیشنهاد نامگذاری یک پارک سه هکتاری به نام اصفهان توسط وی داده شد؛ آن‌ها حتی پیشتر مطالعات لازم را انجام داده و آماده انعقاد قرارداد بودند که در این زمینه مذاکراتی انجام شد و به تبادل نظر پرداختیم.

وی افزود: با وجود آنکه این پیشنهاد با استقبال شهردار اصفهان مواجه شد، اما انتظارات اصفهان نیز از این پارک مطرح و درخواست شد که پارک اصفهان به یک مرکز فرهنگی برای دانشجویان ایرانی ساکن در سن پترزبورگ و بازرگانان اصفهانی تبدیل شود تا صرفا شاهد یک نامگذاری ساده نباشیم.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این پارک در بهترین منطقه‌ شهری و محله فرونزینسکی سن‌پترزبورگ قرار دارد که ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و در مسیر تردد عمده گردشگران است.

وی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد شد یکی از ساختمان‌های مجهز و مناسب شهرداری منطقه به طور کامل به شهرداری اصفهان واگذار شود تا به مرکز فرهنگی برای ترویج آموزه‌های اخلاقی و دینی و معرفی اصفهان تبدیل شود.

محمدی با بیان اینکه این پیشنهادات پس از تصویب در پارلمان شهری منجر به انعقاد قرارداد نهایی می‌شود، ادامه داد: المان‌هایی از داشته‌های باستانی و فرهنگی در این پارک ایجاد شده و با وجود آنکه هم اکنون یک پارک مجلل است، ناظران ایرانی آن را تبدیل به بوستانی شبیه به باغ‌های ایرانی خواهند کرد.

دانش اختصاصی روس‌ها در اختیار چشم‌های اصفهانی

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به پیشنهاد پروفسور بکو رئیس مجموعه آموزشی پزشکی سن پترزبورگ، هیئت اصفهانی از مرکزی با قدمت یکصد سال در این شهر دیدن کرد که دستاوردهای آن در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز برای جراحی‌های خاص در حوزه چشم پزشکی و تعادل و همکاری علمی با پزشکان اصفهانی می‌تواند مورد توجه باشد، افزود: در این مرکز ضایعات چشمی به چهار روش خاص و مدرن به صورت انحصاری مورد درمان قرار می‌گیرد  و رئیس آن نیز برای مشاوره و درمان از طریق تلفن و ویدئوکنفرانس اعلام آمادگی کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه علم چشم پزشکی در ایران پیشرفت‌های جهانی داشته، تصریح کرد: این مرکز قول داده تا تسهیلاتی در اختیار جانبازان ایرانی بگذارد تا افرادی که نیازمند درمان‌های چشم پزشکی هستند و خدمات انحصاری این مرکزی می‌تواند به آنان کمک کند، از خدمات درمانی آن استفاده کنند.

وی افزود: میرمحمد صادقی، نماینده ارشد سفارت ایران در روسیه به عنوان یک دیپلمات و گروهی از اتاق بازرگانی اصفهان، شهردار اصفهان و روسای کمیسیون‌های اجتماعی و محیط زیست و نیز اقتصاد و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان را در این سفر همراهی می‌کنند.

هفته فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ در دو شهر

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص دیدار با شورای مقننه سن پترزبورگ نیز گفت: طرفین در خصوص موارد فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی با یکدیگر به مذاکره پرداختند و نتیجه آن تبادلات فرهنگی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های محیط زیستی و اقتصادی بود که کلیات این موضوع باید در این شورا مطرح و پس از تصویب به اصفهان ارسال شود.

وی با بیان اینکه معرفی اصفهان موضوع دیگر این جلسه بود و درخواست شد که این شهر با تمام داشته‌هایش شناخته شود، ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ در دو شهر، نامگذاری خیابان و تعامل ویژه بین دانشجویان و گردشگران از دیگر موارد مورد بحث بود.

محمدی اضافه کرد: سالانه هشت میلیون گردشگر به سن پترزبورگ سفر می‌کنند که در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر، هنر هنرمندان اصفهان می‌تواند مجال حضور پیدا کند.

خط هوایی اصفهان - سن پترزبورگ

وی به دو جلسه جداگانه با مدیران اتاق بازرگانی و نیز بازرگانان و فعالان حوزه فرهنگی هنری و اجتماعی اشاره کرد و اظهار کرد: روسای دو کمیسیون حاضر شورای شهر اصفهان در این سفر در زمینه سرمایه‌گذاری در ایران و رونق واردات و صادرات اعلام آمادگی کرده و این تعاملات در ماه‌های آینده به‌طور عملیاتی در حوزه شهری و بازرگانی اصفهان نمود پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تولید کنندگان در سن پترزبورگ می‌توانند به صورت مشارکتی تولیدات خود را در اصفهان توسعه ببخشند و راه‌های واردات برای آنان تسهیل شود، خاطرنشان کرد: در زمینه تعاملات فرهنگی جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان و نیز برقراری خط پروازی اصفهان - سن پترزبورگ مذاکرات خوبی انجام شد.

تفاهم با عالی‌ترین مقام تصمیم‌گیری سن پترزبورگ
 
وی به دیدار هیات اصفهانی با بوندارنکوف، معاون استاندار و اعضای دولت شهر سن پترزبورگ که عالی‌ترین مقام تصمیم گیرنده در این شهر محسوب می‌شود اشاره کرد و گفت: همکاری متقابل بین دو شهر در چند محور اتفاق خواهد افتاد و تا یک ماه آینده کارگروه مشترک از کارشناسان صنعت، سرمایه گذاری، محیط زیست، گردشگری، فرهنگی و اجتماعی تشکیل خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: این کارگروه پیشنهادات اصفهان را به صورت نهایی تدوین و تا دو ماه آینده به صورت تفاهم نامه برای امضا میان استاندار سن پترزبورگ و شهردار اصفهان، به ایران ارسال خواهد کرد.

کد خبر 385699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.