آزادسازی حریم زاینده‌رود، منصفانه و بدون تبعیض باشد

لنجان_شهردار باغبادران گفت: مردم انتظار دارند آزادسازی حریم و بستر رودخانه از یک سمت آغاز و تا پایان مسیر منصفانه و بدون تبعیض ادامه داشته باشد و این آزادسازی تنها در شهر باغبادران اجرایی نشود، بلکه در مرکز استان و دیگر شهرهای هم‌جوار هم اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الله امینی باغبادرانی در جمع خبرنگاران رفع تصرفات حاشیه رودخانه زاینده‌رود را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: در ماه‌های اخیر اجرای طرح آزادسازی حریم این رودخانه آغاز شده است و لازم است در اجرای آن دقت شود، زیرا اطراف رودخانه زاینده‌رود جزء انفال است و باید در اختیار عموم مردم و گردشگران قرار گیرد.

وی یادآور شد: وضعیت حاکم بر حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود در حریم و محدوده باغبادران در طول زمان و حتی با چشم‌پوشی برخی مدیران و مسئولان در گذشته ایجاد شده و قطعا با قوه قهریه و به یک‌باره قابل اصلاح نیست.

شهردار باغبادران تصریح کرد: افرادی که در حاشیه این رودخانه اقدام به احداث بنا کرده‌اند، بخشی از سرمایه‌گذاران شهر باغباران محسوب می‌شوند و تخریب به شیوه‌ای که فعلا اجرا می‌شود در سرمایه‌گذاری این شهر اختلال ایجاد می‌کند.

امینی ادامه داد: با اجرای طرح ساماندهی حریم و بستر زاینده‌رود قرار است، استفاده از حریم رودخانه برای مردم راحت‌تر شود و بهداشت و سلامت افزایش یابد، اما در حال حاضر با تخریب ۵۰ ویلا در باغبادران نه‌تنها آزادسازی یا افزایش حریم و بستر رودخانه انجام نشده، بلکه انبوهی از نخاله‌های ساختمانی در مقابل ویلاهای تخریبی انباشته شده که بخشی از آن‌ها نیز به بستر رودخانه سرازیر شده است.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان شهردار باغبادران با این نحوه آزادسازی مخالف هستم، زیرا پس از اجرای طرح آزادسازی حریم و بستر برای بدنه جدیدی که در اختیار شهر و شهرداری قرار می‌گیرد، هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و اگر این اقدام بدون الگو ادامه یابد، بدنه‌ای ناهمگون در شهر ایجاد می‌شود.

شهردار باغبادران عنوان کرد: این نحوه تخریب آن هم تحت عنوان آزادسازی نه‌تنها سودی برای شهر و شهروندان ندارد، بلکه سبب ناامنی ویلاها و مجتمع‌های مسکونی حاشیه رودخانه شده است، بنابراین مسئولان باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنند تا مردم دچار آسیب نشوند، زیرا ممکن است وضعیت فعلی باعث ایجاد ناهنجاری‌های جدید در شهر شود.

امینی گفت: مردم باغبادران آماده هستند برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود به صورت داوطلبانه همکاری کنند، اما این مسئله مشروط بر آن است که تبعیض در تخریب ویلاها از میان برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند آزادسازی حریم و بستر رودخانه از یک سمت آغاز و تا پایان مسیر منصفانه و بدون تبعیض ادامه داشته باشد و این آزادسازی تنها در شهر باغبادران اجرایی نشود، بلکه در مرکز استان و دیگر شهرهای هم‌جوار هم اجرا شود.

وی یادآور شد: مردم باغبادران می‌پرسند، چرا آزادسازی حریم و بستر از ابتدای شهر و حتی ابتدای رودخانه زاینده رود آغاز نشده و اقدامی صورت نگرفته و در مقابل از میانه شهر باغبادران و به صورت گزینشی آغاز شده است؟

شهردار باغبادران با اشاره به ویلاها و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه زاینده‌رود که در اختیار نهادهای دولتی و بخش عمومی قرار دارند، گفت: ساخت و سازی که در مجموعه تفریحی شهرداری باغبادران انجام گرفته، اولا دارای سابقه طولانی بوده و کاملا از حریم رودخانه خارج است و ثانیا این مکان کاملا عمومی است و همچون پارک در اختیار مردم قرار دارد و تنها نگهداری و مدیریت آن در اختیار بخش خصوصی است.

امینی تأکید کرد: قطعا همه در برابر قانون برابر هستند و ساختمان‌هایی که در حریم رودخانه قرار دارد با مالکیت شخصی یا دولتی مشمول نظارت قانون است، شهرداری نیز ملزم به اجرای قانون است، بنابراین هر زمان تخریب اماکن و ویلاها به مجموعه فرهنگی شهرداری باغبادران رسید در قسمت‌های مشمول اعمال قانون به صورت داوطلبانه آزادسازی را انجام می‌دهیم.

کد خبر 385697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.