روشن: آرمان ما، مدیریت جامعه به دست مردم است

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حضور نهادهای مردمی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی سبب افزایش سرمایه‌های اجتماعی و دستیابی به اهداف والا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در همایش روز بزرگداشت تشکل ها و مشارکت‌های اجتماعی که عصر امروز _سه شنبه  ۲۲ مردادماه_ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه پایدار  مسیر ناهمواری است که با مشارکت مردم و همیاری در زمینه‌های مختلف هموارتر می‌شود، زمانی به توسعه پایدار دست خواهیم یافت  که حضور مردم در قالب نهادهای مدنی سامان پیدا کند.

وی ادامه داد: حضور مردم در مدیریت جامعه سبب پویایی می شود و از سوی دیگر مشکلات جامعه را کاهش خواهد داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت حضور مردم  افزود: وقتی مردم و سمن‌ها حضور پیدا می‌کنند تمام راه‌هایی که در بخش‌های دولتی و نیمه دولتی به  سرانجام نمی‌رسد به راحتی با حضور سمن‌ها حل و فصل می‌شود و در حقیقت اهداف بلند دولت‌ها تنها با حضور مردم، سمن‌ها، خیریه‌ها و هیئت‌ها به انجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه سمن‌ها چشم‌ بینای یک جامعه هستند که زوایای ناپیدای آن را می‌نگرند و با صدای رسا آن را به همگان بیان می‌کنند، گفت: جامعه مطلوب زمانی مسیر خود را پیدا می‌کند که علاوه بر حضور مردم در عرصه انتخابات  این مشارکت را با حضور نهادهای مردمی ادامه دهد.

روشن تصریح کرد: حضور نهادهای مردمی در  زمینه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی سبب افزایش سرمایه‌های اجتماعی و دستیابی به اهداف والا می‌شود.  

وی با بیان اینکه در ابتدای کار شورای پنجم و مدیریت شهری اولویت ها مشخص شد که یکی از مهمترین آنها حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی بود، اظهار کرد: با جدیت سعی بر این داریم که هرگونه برنامه ریزی شهری را با حضور سمن‌ها انجام دهیم و در این راستا اداره مشارکت‌های اجتماعی در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان فعال شد و با دعوت از سمن ها و مشارکت آنها توانستیم برنامه‌های خوبی در مباحث مختلف برگزار کنیم .

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: داشتن شهری زیبا،  شهری که آسیب‌های اجتماعی آن کم و عدالت اجتماعی در آن برقرار باشد، شهری که به مسائل زیست محیطی آن توجه بیشتری شود و امن باشد، در صورتی میسر است که سمن‌ها همکاری لازم را داشته باشند و  حضور آنها در شهر و مشارکت اجتماعی‌شان پررنگ‌تر باشد.

روشن راه نجات از مشکلات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی را حمایت از سازمان‌های مردم نهاد دانست و افزود: اگر می‌خواهیم امید و اعتماد در جامعه افزایش یابد تنها راه این هدف والا حضور سمن‌ها در جامعه است.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود بیش از چهار هزار سمن در استان اصفهان، اظهار کرد: سمن های اجتماعی ما در مناطق آسیب دیده و محروم در حمایت از مردم فعال هستند و تلاش آنها برای کاهش مشکلات تحصیلی و فرهنگی قابل تحسین است.

روشن افزود: مطالبه گری یکی از ارکانی است که نهادهای مردمی آن را به خوبی انجام می دهند و این مطالبه گری آنها مسئولان را برای انجام وظایفشان بیدار و هوشیار می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دستیابی به یک هدف والا با وجود همراهی و همیاری سمن ها امکان پذیر خواهد بود آنها توام با حمایتهای مردمی و همگام با مردم حرف دل مردم را به مسئولان گوشزد می‌کنند.

روشن با بیان اینکه آرمان ما مدیریت جامعه به دست مردم است و باید همه برای دستیابی به این آرمان تلاش کنند، گفت: در شهرهای توسعه یافته مدیریت واحد شهری تحقق یافته اما متاسفانه در ایران هنوز به مدیریت واحد شهری دست نیافتم که تنها راه آن حضور و فعال بودن نهادهای مردمی است.

کد خبر 385682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.