احداث مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین

قزوین_ شهردار قزوین گفت: ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین از سال گذشته در دستور کار معاونت خدمات شهری این شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، محمد درافشانی با اشاره به اهمیت ساخت مرکز فرماندهی و لجستیک ستاد مدیریت بحران شهرداری قزوین، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها مهمی که این روها در جهان و در مورد توجه قرار دارد، نحوه مدیریت بحران‌ها است.

وی با بیان اینکه ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: ستاد مدیریت برای کنترل موقعیت شهر و اتخاذ تصمیم‌های نهایی در مواقع بحرانی به این مقر فرماندهی نیاز دارد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: طراحی و بررسی ساخت این مرکز به پیشنهاد این معاونت از سال ۹۶ توسط سازمان خدمات طراحی و شرکت مشاور آغاز شد.

درافشانی افزود: این ساختمان متشکل از مرکز مانیتورینگ، اتاق ریاست، سالن جلسات بحران، اتاق کارشناسان و انبار تجهیزات است و با الویت‌های مدیریت بحران طراحی شده است.

وی عنوان کرد: برای احداث این مرکز زمین‌هایی مشخص شده و مطالعات خاک شناسی، بررسی موقعیت‌های مکانی و دسترسی انجام شده است.

شهردار قزوین گفت: همه تلاش ستاد مدیریت بحران شهرداری قزوین رسیدن به یک موقعیت مناسب برای مدیریت بحران‌های احتمالی است.

در افشانی با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون ۳۳۶ بخشنامه شهرسازی به مناطق سه‌گانه ابلاغ و اجرایی شده است، اظهار کرد: بخشنامه‌های شهرسازی در این مدت با موضوعات معلولان و جانبازان،

حرایم، سیما، منظر و نما، آتش‌نشانی، بافت فرسوده، باغات و اراضی کشاورزی، حریم شهرها و روستاها، پارکینگ‌ها، آسانسور، سد معبر، گودبرداری، فضاها، شهر دوستدار کودک و ضوابط و عملکردها بوده است.

وی با تاکید به اهمیت به‌روزرسانی بخشنامه‌های شهرسازی یادآور شد: بعضی از بخشنامه‌ها به دلیل تشابه باید حذف و بعضی دیگر باید تکمیل‌تر شوند.

شهردار قزوین ادامه داد: به‌روزرسانی بخشنامه‌های شهرسازی منجر به هماهنگی بخشنامه‌ها و عملکرد حوزه‌های مناطق می‎شود و به صورت واحد در اختیار شهروندان نیز قرار می‌گیرد.

وی کفت: اکنون این اقدام در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفته است و به زودی بخشنامه‌های شهرسازی به‌روزرسانی و در پرتال این معاونت جهت بهره‌برداری شهروندان بارگذاری خواهد شد.

کد خبر 385681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.