ورزش‌کردن چه تاثیری در درمان افسردگی دارد؟

یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد ورزش‌کردن، نقش موثری در پیشگیری از بروز افسردگی و بهبود علائم آن دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از افراد در سراسر دنیا از بیماری افسردگی رنج می‌برند. متخصصان برای درمان افسردگی بالینی، داروهای ضد افسردگی و روان درمانی را تجویز می‌کنند، اما تا به حال تاثیر ورزش‌کردن به اندازه روش‌های رایج مانند تجویز دارو و روان‌درمانی، مورد توجه قرار نگرفته است. تحقیقات اخیر نشان داده است که فعالیت فیزیکی می‌تواند اثربخشی درمان را در این بیماری افزایش دهد.

گروهی از محققان برزیلی به همراه دانشمندان انگلیسی به تازگی تاثیر ورزش‌کردن را بر پیشگیری از افسردگی و درمان علائم آن، مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها برای نیل بدین منظور، اطلاعات پزشکی ۲۶۶ هزار و ۹۳۹ فرد را ارزیابی کردند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد ورزش‌کردن دارای تاثیرات ضد افسردگی است و می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا حدود ۱۷ درصد کاهش دهد. همچنین ورزش کردن می‌تواند علائم افسردگی را به مقدار قابل توجهی بهبود بخشد.

به گفته محققان، فعالیت فیزیکی برای همه افراد به یک اندازه موثر واقع نمی‌شود؛ متخصصان باید متوجه باشند که دقیقا چه کسانی می‌توانند با ورزش‌کردن در این شرایط، بیشترین بهره را ببرند. انجام فعالیت‌های فیزیکی در بیشتر موارد تاثیر ضد افسردگی دارد زیرا منجر به کاهش التهاب و حفاظت از سلامت سلول‌ها شده و نقش موثری در تولید دوباره سلول‌های مغز دارد.

در واقع تمرینات ورزشی زمانی برای افرادی بی‌تاثیر خواهد بود که به جای لذت‌بردن، از روی اجبار انجام شود. انگیزه خود مختار برای این فعالیت‌ها به افرادی که به بیماری‌های ذهنی مبتلا هستند، کمک می‌کند تا فعال‌تر شوند و ورزش‌کردن را به خاطر لذت بخشی و چالش‌برانگیزی آن انجام دهند. همچنین کمک‌گرفتن از متخصصان سلامت و تناسب اندام، باعث می‌شود انگیزه فرد برای ورزش‌کردن افزایش پیدا کند.

با توجه به یافته‌های جدید، متخصصان بهداشت و سلامت باید ورزش‌کردن را به عنوان یک شیوه موثر برای درمان افسردگی در نظر داشته باشند و بیماران خود را تشویق کنند ورزشی را که دوست دارند، ادامه دهند.

نتایج این مطالعه در مجله Current Sports Medicine Reports منتشر شده است.

کد خبر 385679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.