نیازمند" نقد به دور از عناد" برای خدمت‌رسانی هستیم

استاندار اصفهان با تاکید بر اهمیت وجود برنامه راهبردی برای تشکل های مردم نهاد، گفت: سازمان‌های مردم نهاد برای استمرار فعالیت و جذب داوطلب نیازمند داشتن برنامه راهبردی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی عصر امروز (سه شنبه) در همایش روز بزرگداشت تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد سرمایه‌های واقعی دولت هستند، ماهیت این نوع تشکل‌ها هم خوانی خوبی با نظام دارد و در حقیقت نفس وجود حضور تشکل‌ها با نفس نظام جمهوری اسلامی و انقلاب هم خوانی دارد.

استاندار اصفهان گفت: معتقدم اگر امروز سمن‌ها و مردم نبودند شاید دولت‌ها توان اجرای بسیاری از ماموریت‌ها را نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر سمن‌ها جایگاه واقعی خود را در امداد رسانی و بازسازی مناطق سیل زده نشان دادند، اظهار کرد: من به حضور بی نظیر سمن‌ها در استان اصفهان افتخار می‌کنم و هم اکنون حدود چهار هزار تشکل مردم نهاد در این استان وجود دارد.

رضایی گفت: در شرایط فعلی نظام اسلامی باید جایگاه سمن‌ها تعریف و به آنها بها داده شود، اگر بخواهیم استمرار حضور سمن‌ها را داشته باشیم ضرورت استفاده از ارتباطات به روز مهم است.

سیاسی شدن مانع ابقای سمن‌ها است

استاندار اصفهان، داوطلبانه بودن، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن را از ویژگی سمن‌ها دانست و افزود: غیرسیاسی بودن مسئله مهمی است، هر وقت یک سمن رنگ سیاسی به خود گرفت، نشان می‌دهد که بقای خود را نمی‌خواهد.

رضایی داشتن برنامه‌های راهبردی برای سمن‌ها را مهم دانست و گفت: متاسفانه سمن‌های استان برنامه راهبردی ندارند در حالی که تشکل‌های مردم نهاد برای استمرار فعالیت، جذب داوطلب و آموزش نیازمند برنامه‌های راهبردی خاصی هستند.

وی اظهار کرد: از سمن‌ها دعوت می‌کنم که به عرصه اداره شهرها ورود کنند زیرا ما نیاز به نقد و نقادی دور از عناد برای خدمت رسانی داریم.

رضایی ادامه داد: برای یافتن جایگاه سمن‌ها و دموکراسی نیاز به آزمون و آزمودن ها داریم و امروز شاهد شکل گیری بهتر شوراها و توسعه و پیشرفت انها نسبت به گذشته هستیم.

شکل‌گیری سمن‌ها مطابق با نیاز روز باشد

وی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت بحران، گفت: برای نخستین بار در اصفهان سمنی برای مصرف بهینه آب تشکیل شده است و بیانگر این نکته است که شکل گیری سمن‌ها نیز باید بر مبنای نیازهای روز کشور باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دنیا هر روز به سمت صنعتی شدن و پیشرفت حرکت می کند، افزود: باید در تشکیل سمن ها مدل های نوآورانه را تجربه کنیم و بیازماییم تا نظام ارتقای سمن‌ها شکل بگیرد.

رضایی تصریح کرد: سمن ها صدای مردم هستند و می توانند در راستای ارتقای سلامت جامعه، کاهش فقر و بسیاری از مسائل با ارائه  مدل های نوآورانه حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایش روز بزرگداشت تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور نمایندگان سمن‌ها، مسئولان استان و دانشگاهیان برگزار و از برخی سمن های فعال تقدیر شد.

کد خبر 385676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.