رمز ماندگاری رویدادهای مذهبی مردمی بودن آن است

استاندار اصفهان گفت: رمز ماندگاری رویدادهای مذهبی مردمی بودن آن است به همین دلیل مشارکت قرآن یاوران و خیران قرآنی در ترویج معارف قرآنی می تواند کمک کننده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عباس رضایی استاندار اصفهان در آیین اختتامیه آزمون ترنم وحی، اظهار کرد: اعتقاد دارم رویدادهای مذهبی برای ماندگاری باید مردمی باشند همانطور که عشق مردم به ائمه اطهار (ع) در مناسبت هایی همچون عاشورا و نیمه شعبان شور و حال خاصی به آن بخشیده است.

وی با بیان اینکه مشارکت قرآن یاوران و خیران قرآنی در ترویج معارف قرآنی می تواند کمک کننده باشد، افزود: استان اصفهان در پنج سال گذشته رتبه نخست مسابقات سراسری قرآنی را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.

رضای گفت: پیشنهاد کردم که گلپایگان و خوانسار محل استقرار دبیرخانه دائمی حفظ قرآن کریم باشد و در صورت تأیید، تمام هزینه‌ها توسط استانداری و دو فرمانداری شهرستان تقبل می‌شود.

وی افزود: برگزاری این برنامه قرآنی در دو شهرستان سبب گسترش و نشر قرآن بیش از گذشته خواهد شد.

استاندار اصفهان گفت: گلپایگان و خوانسار هر دو شهر علم و فقاهت و قرآن مداری و تدین و تعهد هستند و تشرع مردمان این دیار زبانزد خاص و عام است که نشانه‌های متعددی از این موضوع وجود دارد.

رضایی تصریح کرد: اگر دبیرخانه دائمی این رویداد بزرگ قرآنی در این منطقه تشکیل شود، حتی اگر این برنامه در شهرهای دیگر نیز برگزار شود، هر سال استمرار و برگزاری این برنامه قرآنی را خواهیم داشت، که امیدوارم این موضوع مورد تأیید قرار گیرد.

استاندار افزود: باید با تمسک جستن به قرآن و آشنایی با آموزه‌های قرآنی، انسان امروزی را با قرآن آشتی دهیم، لازم است تمام مردم و حتی دستگاه های  دولتی و غیر دولتی تلاش کنند تا نگاه استمراری در فرهنگ قرآنی برای برون رفت از غربت و مظلومیت قرآن فراهم شود، البته جایگاه قرآن و برگزاری این مجالس کمکی در این زمینه است. 

رضایی با بیان اینکه قرآن خواندن سخن گفتن خدا با انسان است، افزود: با فضیلت‌ترین مردم حافظان قرآن هستند چرا که پرچم داران و طلایه داران قرآن می باشند.

وی گرامی‌ترین بندگان خدا پس از پیامبران را حافظان قرآن دانست و تاکید کرد: باید قدردان حافظان قرآن باشیم زیرا یکی از راه‌های تمسک جستن به قرآن، داشتن نیت پاک است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: حفظ قرآن یکی از بهترین روش ها برای رسیدن جامعه به کمال است که برای تقویت آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و حمایت از موسسات قرآنی را نیز وظیفه شرعی و قانونی خود می دانیم.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان دستورات قرآنی را بدانند و به آن عمل کنند باور دینی مردم هم تقویت می شود به همین دلیل در تمامی دیدارها و جلسات استانی، مدیران را به معارف قرآن توصیه می کنم.

به گزارش ایمنا، ۱۲۸ قاری و حافظ قرآن با راهیابی به مرحله کشوری این آزمون در شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان با هم به رقابت می‌پردازند که  ۱۱۳ نفر از شرکت کنندگان این رویداد قرآنی زن و ۱۵ نفر مرد هستند و از میان ۳۰۰ حافظ قرآن از استان‌های مختلف کشور برگزیده شدند.

لازم به ذکر است دو محفل بزرگ قرآنی در امامزاده هفده تن گلپایگان و امامزاده احمد خوانسار تدارک دیده شده و سه شنبه شب محفل گلپایگان با حضور داوران بین المللی برگزار می شود.

کد خبر 385675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.