مگس‌های مدیترانه‌ای بلای جان محصولات کشاورزان و باغداران

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات کشاورزان و باغداران استان مازندران گفت: چندسالی است ورود مگس‌های مدیترانه‌ای در بخش میوه جات و مرکبات معظلی برای کشاورزان استان مازندران به وجود آورده است.

به گزارش ایمنا، سید علی آقامیری با اشاره به مشکلات کشاورزان و باغداران استان متبوعش با بیان مطلب فوق اظهار کرد: این معظلات در حال حاضر به اوج خود رسیده است و کشاورزان و باغداران مازندران را گرفتار کرده است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست این مگس‌ها از کجا وارد استان شده‌اند، گفت: قبل از فصل برداشت و به محض زرد شدن مرکبات و میوه‌ها مگس‌ها به آن‌ها جذب می‌شوند و میوه‌هایی چون هلو، شلیل، زردآلو، انجیر و انگور را فاسد می‌کنند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: هزینه‌های سنگین یک باغدار در طول سال که در بخش داشت، کاشت و برداشت انجام شده است با هجوم این مگس‌ها در زمان برداشت از بین می‌رود. کشاورز و باغدار یک سال درد و رنجی را که تحمل کرده است تا بتواند وضعیت معیشتی خود را بگذراند با هجوم این آفت از بین می‌رود.

آقامیری درباره اقدامات صورت گرفته بیان کرد: با اداره کل جهاد کشاورزی استان مازندران صحبت‌هایی صورت گرفت و اقداماتی نیز در این رابطه انجام شد؛ اما متاسفانه تاکنون خیلی کارساز نبوده است. الیته اثر کم داشته است ولی کافی نبوده و با گذشت زمان تعداد مگس‌های مدیترانه‌های افزایش پیدا می‌کند و ضرر و زیان کشاورزان را بیشتر می‌کند.

وی از وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مربوطه در خواست کرد پیگیر این موضوع باشند . کشاورزان در زمان برداشت بسیار پراسترس و اضطراب هستند و زحمات یک ساله آنها به هدر می‌رود.

کد خبر 385673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.