چگونه از کیف های چرمی نگهداری کنیم؟

امروزه کیف های چرمی علاوه بر زیبایی، به دلیل کاربردی بودن و عمر نسبتا طولانی، طرفداران زیادی دارند. چرم های طبیعی به دلیل گران بودن، تقریبا تبدیل به کالایی لوکس شده اند و جای خود را به چرم های مصنوعی داده اند. اما روش نگهداری از هر دو نوع چرم تقریبا یکسان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر صاحب یک کیف دستی چرمی هستید، برای نگهداری از آن به این نکات توجه کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

نگهداری از کیف های چرمی

کیف چرمی نسبت به سایر کیف ها عمر طولانی تری دارد اما به راحتی شکل اصلی خود را از دست می دهد و به اصطلاح، دِفرمه می شود. برای جلوگیری از این وضعیت، زمانی که از کیف استفاده نمی کنید، بعد از تمیز کردن، داخل آن را با روزنامه پر کنید، سعی کنید هیچ نقطه ای از کیف خالی نباشد. زمانی که می خواهید از کیف استفاده کنید، روزنامه ها را خارج نمایید.  

تمیز کردن کیف های چرمی 

برای تمیز کردن کف چرمی، پارچه ای آغشته به آب و چند قطره صابون محلول در آن را به آرامی و در جهت بافت چرم روی آن بکشید. هر چند وقت یک بار نیز، داخل کیف را با جارو برقی تمیز کنید. 

روغن کتان و سرکه سفید باعث نرمی، شادابی و براقی چرم می شوند. حداقل دو هفته یک بار کیف چرمی تان را به آن آغشته کنید. همچنین کیف های چرمتان را از روغن های نفتی و معدنی که سنگین هستند و مانع نفس کشیدن کیف می شوند، دور نگاه دارید.

چند نکته برای کیف های چرمی                                                                                                       

اگر گرد و خاک بر روی چرم بماند، به مرور زمان آن را خراب می کند، پس همیشه کیف هایتان را خوب گردگیری کنید. 

هر چند ماه یک بار کیف چرمی خود را واکس چرم بزنید. حواستان باشد واکس چرم با واکس ومعمولی تفاوت دارد و باید آن را از فروشگاه های محصولات چرمی تهیه کنید. 

کیف چرمی خود را در مکان های خیلی مرطوب نگهداری نکنید زیرا چرم در رطوبت کپک می زند. 

چرم نباید مدت زیادی آفتاب بخورد، بنابراین کیف های چرمی خود را در کمدی دور از آفتاب و گرد و خاک قرار دهید.

به هیچ عنوان کیف چرمی را داخل لباسشویی نیندازید ، زیرا به سرعت تغییر شکل می دهد. 

کد خبر 385671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.