بخشیدن قاتل سه نفر پس از ۱۵ سال/ بازداشت یکی از مدیران ارشد دادگستری اصفهان

جزئیات حادثه تیراندازی در اتوبان بسیج، بخشش قاتل سه عضو یک خانواده پس از ۱۵ سال، جزئیات سرقت از منزل زن و شوهری که جزئیات سفرشان را در لایو اینستاگرام گذاشتند و چرایی دستگیری یکی از مدیران ارشد دادگستری استان اصفهان را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آستانه اجرای حکم، قاتل امروز با گذشت صاحبان دم مورد بخشش قرار گرفت و حیات دوباره ای بدست آورد و ۲ طایفه بیری و زنگنه بعد از ۱۵ سال دشمنی با یکدیگر هم آشتی کردند.

رییس دادگستری آبدانان گفت: پدر خیر و مهربان آبدانانی از اجرای حکم قصاص فرزندان خود گذشت و قاتل را بخشید.

علیرضا طهماسبی روز سه شنبه در آیین صلح و سازش این شهرستان اظهار کرد: با وساطت و تلاش مجدانه و مستمر مصلحان و ریش سفیدان شهرستان آبدانان و در راستای رحمت و رافت اسلامی ، حاج کرم الله رضایی ساکن روستای سیاه گاو آبدانان قاتل ۲ فرزند و برادرزاده خود را بخشید و از اجرای حکم اعدام و قصاص وی صرف نظر کرد.

وی گفت: این حادثه رقت بار ۱۵ سال پیش در منطقه عشایری سیاه گاو به وقوع پیوست و در آن یک نفر از عشایر منطقه با استفاده از سلاح گرم سه نفر از بستگان خود را به قتل رسانده و متواری می شود که پس از پیگیری و تجسس نیروهای انتظامی و قضایی قاتل دستگیر و محاکمه و به قصاص نفس محکوم و رای صادره در دیوانعالی کشور تایید و آماده اجرا می شود.

علت تیراندازی در اتوبان بسیج

رئیس کلانتری خزانه علت تیراندازی در بزرگراه بسیج را اعلام کرد.

 سرهنگ چنگیز ایدون، درباره علت وقوع این تیراندازی اظهار کرد: ساعت هفت شب گذشته ماموران گشت کلانتری حین گشت زنی‌های خود به مردی برخورد کردند که با نشان دادن پراید خود مدعی شد ضبط خودرویش توسط سه سارق مورد سرقت قرار گرفته است. وی همچنین به کارآگاهان گفت زمانی که از پنجره بیرون را نگاه کرده متوجه حضور سارقان در محل شده اما زمانی که به دنبال آن‌ها آمده متهمان سوار یک خودرو پراید مشکی شده و از محل متواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ماموران موضوع را به واحدهای گشتی دیگر اعلام کردند گفت: واحدهای گشتی دیگر سریعا به سمت متهمان که با خودروی خود به سمت افسریه متواری بودند رفتند؛ متهمان که متوجه حضور ماموران شدند سرعت حرکت خود را افزایش دادند بنابراین ماموران در پی همین موضوع و برای دستگیری سارقان با رعایت قانون به کارگیری از سلاح اقدام به شلیک چند تیر هوایی کردند که خودرو متهمان در افسریه، اتوبان بسیج متوقف شد.

رئیس کلانتری خزانه از دستگیری هر سه متهم خبر داد و گفت: با انتقال خودروی متهمان به کلانتری از متهمان حدود پنج گرم شیشه به همراه دو دستگاه ضبط سرقتی کشف و ضبط شد.

به گفته وی هر سه متهم به سرقت ارتکابی اعتراف کرده و مدعی شدند که به دلیل اعتیاد به موادمخدرمرتکب سرقت شده‌اند؛ این افراد پس از طرح شکایت از سوی شاکی، هر سه نفر با تشکیل پرونده‌ای به مقام قضائی معرفی شدند.

 دزد خانه در لایو صاحب‌خانه!

یکی از پست هایی که خیلی زود در کانال ها، گروه های خانوادگی و پیج ها فراگیر شد، مربوط به زوجی بود که به لایو اینستاگرامی علاقه زیادی داشتند. این زوج که دایم در حال لایو گرفتن از خودشان بودند، بالاخره به خاطر این کارشان به دردسر بزرگی افتادند.

دزدی که از قضا آن ها را فالو کرده بود و از علاقه آن ها خبر داشت، در شبی که این زوج خوشحال از حضورشان در خارج از شهر در حال لایو گذاشتن بودند به خانه آن ها می رود و کلی لوازم آن ها را به سرقت می برد.

نکته جالب این سرقت این بوده که دزد روی آینه اتاق آن ها بابت لایو اینستاگرامشان تشکر کرده است.

عروس خانم به داماد اراکی رکب زد!

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: خانمی که با وعده ازدواج اقدام به کلاهبرداری ۴۲۵ میلیون ریالی از مردی اراکی کرده بود، در عملیات ماموران پلیس آگاهی استان دستگیر شد.

سید نورالدین حسینی  اظهار کرد: در پی شکایت شهروندی اراکی در خصوص کلاهبرداری ۴۲۵ میلیون ریالی از او توسط خانمی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود:‌ در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که این فرد، چندی پیش با خانمی آشنا شده و در مدت زمانی بسیار کوتاه از این آشنایی، آنان برنامه ازدواج‌شان را پیاده می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در آغاز آشنایی، این خانم که با نقشه قبلی این برنامه ازدواج را طراحی کرده بود، اقدام به اخذ کارت بانکی و رمز حساب مرد جوان می‌کند و مبلغ ۴۲۵ میلیون ریال از حساب او برداشت کرده و متواری می شود.

حسینی گفت: با آغاز تحقیقات پلیس، مخفیگاه این خانم شیاد به همراه فرد دیگری که در اجرای این کلاهبرداری با او همکاری داشت، در یکی از استان‌های همجوار مرکزی شناسایی شد و هر دو در عملیاتی دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: هر دو متهم دستگیر شده بعد از اعتراف به جرم خود با تکمیل تحقیقات به مرجع قضایی معرفی شدند.

بازداشت مدیر ارشد دادگستری اصفهان !

یکی از مدیران ارشد مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان روز گذشته دستگیر شد.

بنا بر آنچه در گزارش رکنا آمده است، با اعلام رسمی منابع آگاه یکی از مدیران ارشد مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان روز گذشته توسط دستگاه‌های نظارتی قوه‌قضاییه دستگیر شد.

فرد مذکور به دلیل تخلفات گسترده مالی در حوزه فعالیت و چندین عنوان اتهامی برای طی کردن مراحل رسیدگی به پرونده بازداشت شد.

این دستگیری در پی شکایات متعدد مردمی توسط نهاد نظارتی دادگستری اصفهان صورت گرفته است.

به نظر می‌رسد برخورد قاطع دادگستری اصفهان با این مدیر متخلف در یکی از مجموعه‌های تحت نظارت دادگستری در پی اقدامات قاطع و وعده رئیس قوه قضائیه برای برخورد با مفاسد درون این قوه بوده است.

محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان از مدیرانی است که در دوران تازه دستگاه قضا و در بدو ورود به این مسؤولیت و در اظهارنظرهای خود تأکیدات زیادی بر این نوع پیگیری‌ها داشته است.

حبیبی چند سال پیش تصدی جایگاه دادستان مرکز استان اصفهان را به عهده داشت و توانست پرونده‌های بسیار حساس در سطح ملی را به نتیجه برساند؛ بر همین اساس و با توجه به سوابقش انتظار می‌رود طی چند ماه آینده تحولات بیشتری در دادگستری اصفهان اتفاق بیفتد؛ البته این کار بسیار سخت و طاقت فرسا به نظر می‌رسد و آزمون مهمی برای تشکیلات قضایی استان اصفهان به حساب می‌آید.

کارشناسان قضایی معتقدند تشکیلاتی که اصلاح و مبارزه با فساد را از درون خودش شروع کند یقیناً می‌تواند درصد بالایی از اعتماد عمومی را برای ادامه مسیر و نهایتاً پاکسازی جامعه به دست آورد تا قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه ستمدیدگان باشد.

کد خبر 385667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.