صعود ۱۲۰۰ واحدی شاخص کل بورس امروز ۲۲ مردادماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه امروز افزایشی شده بود، با صعود یکهزار و ۲۰۰ واحدی به فعالیت خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز سه شنبه -۲۲ مردادماه- با افزایش ۱۲۲۱ واحد از کانال ۲۵۷ هزار واحدی عبور کرد. شاخص هم وزن نیز با ۷۲۲ واحد افزایش به رقم ۶۷ هزار و ۱۶۵ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۱۸۶ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۲۴ هزار و ۸۹۹ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۲۸ واحدی به عدد سه هزار و ۴۶۷ واحد رسید.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن چهار میلیارد و ۲۹۱ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۳۲۶ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای همراه، اخابر و فولاد به ترتیب با ۲۸۳، ۲۴۱ و ۱۲۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای فارس، کچاد و رمپنا به ترتیب با ۱۹۴، ۱۰۰و ۹۹ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

همچنین امروز وتجارت، خساپا، بترانس، های وب و خپارس پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و خودرو و بانک به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تدپیکس امروز از کانال ۲۵۷ هزار واحدی عبور و رکورد جدیدی را ثبت کرد. به گفته کارشناسان کاهش اثر منفی سیگنال‌ های بین المللی بازارهای جهانی در تصمیم گیری سرمایه گذاران بورس تهران عامل رشد امروز شاخص بود.

کد خبر 385661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.