برگزاری نخستین نشست تخصصی آینده پژوهی شهری

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: نخستین نشست تخصصی آینده پژوهی شهری از مجموعه نشست‌های تخصصی آینده پژوهی شهر با عنوان "شهر آینده و آینده شهر" روز چهارشنبه ۲۳ مردادماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف از برگزاری مجموعه نشست‌های آینده پژوهی شهری، گسترش مفهوم آینده پژوهی در حوزه شهر است، این نشست نخستین نشست تخصصی معاونت برنامه‌ریزی و پژوهش شهردار اصفهان در سال جاری است.  

وی تصریح کرد: اردیبهشت ماه امسال کارگروه آینده‌پژوهی در معاونت برنامه‌ریزی و پژوهش شهرداری اصفهان تشکیل شد، بررسی مسائل اصلی و اولویت دار آینده‌ پژوهی، استخراج تجربیات برتر بین المللی در حوزه آینده پژوهی شهری و گفتمان سازی آینده پژوهی در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه نشست تخصصی"شهر آینده و آینده شهر" در راستای گفتمان سازی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این نشست تلاش دارد تا دیدگاه مدیران و کارشناسان حوزه شهری را نسبت به موضوعات آینده پژوهی ارتقا دهد، در اولین نشست تخصصی آینده پژوهی شهری نیز ضرورت آینده پژوهی و کلیات موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ابراهیمی افزود: آینده پژوهی شهری به بررسی مباحثی درحوزه شهر می‌پردازد و با آینده پژوهی در حوزه برق، اقتصاد و موضوعات دیگر متفاوت است، این نشست در مراحل بعدی به موضوعات تخصصی‌تر از جمله اقتصاد و فرهنگ شهری می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این نشست تخصصی در دو بخش برگزار می‌شود، عنوان کرد: این نشست صبح و بعد از ظهر روز چهارشنبه با حضور متخصصان، علاقه مندان و اساتید حوزه آینده پژوهی شهری، مدیران شهری و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان افزود: سخنرانان این نشست "سعید خزایی" از بنیانگذاران آینده پژوهی در ایران و "نادر زالی" پژوهشگر برتر در حوزه آینده پژوهی شهری هستند.

کد خبر 385660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.