واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو برای تکمیل خط یک

شهردار تبریز در صفحه رسمی اینستاگرام خود از واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو برای تکمیل خط یک قطار شهری از محل فروش اوراق مشارکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در صفحه رسمی اینستاگرام خود با انتشار پستی از واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو برای تکمیل خط یک خبر داد.

شهین باهر افزود: تبریز اولین کلانشهر کشور است که توانسته برای پروژه قطار شهری اوراق مشارکت جذب و به فروش برساند که ۵۰ درصد آن سهم دولت است.

وی افزود: علاوه بر این،  به زودی ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع غیرنقدی شهرداری در چارچوب بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز به پروژه قطار شهری تزریق می‌شود که در مجموع با تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری خط یک مترو به ایستگاه پایانی خود برسد.

شهردار تبریز تصریح کرد: پروژه‌های قطار شهری به لحاظ کاهش آلودگی هوا و ترافیک یکی از مهمترین پروژه‌های مدیریت شهری به حساب می‌آید.

شهین‌باهر گفت: به رغم کاهش درآمدهای پایدار شهرداری به دلیل شرایط اقتصادی در دو سال گذشته، هرگز اجازه نداده‌ایم پروژه قطار شهری تبریز تعطیل شود و معتقدیم باید در آینده روند تکمیل خط یک و احداث خط‌های بعدی شتاب بیشتری بگیرد.

وی اظهار کرد: روزانه یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نفر در کارگاه‌های زیرزمینی قطار شهری تبریز فعالیت می‌کنند که شاید بسیاری از شهروندان از این میزان حجم کار بی اطلاع باشند اما مجموعه مدیریت شهری برای تکمیل پروژه مترو تبریز مصمم و جدی است تا بتوانیم یکی از اهداف مدیریت شهری و شورای پنجم را که اتمام خط یک مترو هست محقق سازیم.

#ایرج_شهین_باهر

#شهردار_تبریز

#مترو

کد خبر 385653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.