اتوبوس‌های شهر تجهیز به سیستم AFC و AVL می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: تا شش ماه آینده تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم جمع‌آوری خودکار کرایه (AFC) و سیستم مکان‌یاب خودکار وسایل نقلیه (AVL) نصب و راه‌اندازی می‌شود.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به خواسته‌ها و نیازهای شهروندان به استفاده از ابزار و سیستم‌های هوشمند، تکنولوژی روز دنیا در سیستم AFC و AVL استفاده شده است.

وی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان نخستین شرکتی است که سیستم پرداخت مکانیزه را راه‌اندازی کرده است، افزود: اعلام برنامه زمان‌بندی حرکت ناوگان اتوبوسرانی مستلزم زیرساختی است که امیدواریم با اجرای این پروژه به آن دسترسی پیدا کنیم، زیرا یک سیستم نسبتا ناقص در سالیان گذشته وجود داشت که کارکردی برای شهروندان نداشت و صرفا یک جنبه نظارتی در مقاطعی که سیستم سالم بود، داشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: سیستم کارت بلیت الکترونیکی در اصفهان نهادینه شده، اما به واسطه قدمت این سیستم و توقعات مردم در ادامه راه مستلزم تغییر در سیستم پرداخت الکترونیک بودیم، ضرورت ارائه خدمات برخط به شهروندان یکی از خواسته‌هایی بود که به آن رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه لازمه تشویق شهروندان در استفاده بیشتر از خطوط اتوبوسرانی، حذف یا کاهش حداکثری پرداخت نقدی است که در این تکنولوژی پیش‌بینی شده است، گفت: احیاء و احقاق حقوق شهروندی در پرداخت الکترونیک مستلزم بروزرسانی این سیستم بود که با سیستم جدید این امر محقق و از تضییع حقوق شهروندان جلوگیری می‌شود.

افتخاری تصریح کرد: سیستم‌های نظارتی و حوزه بهره‌ برداری و برنامه‌ریزی شرکت واحد اتوبوسرانی از این ابزار قدرتمند می‌تواند برای برنامه‌ریزی‌های آینده خود استفاده کند تا میزان بهره وری و رضایتمندی شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی منظم کلان شهر اصفهان افزایش یابد.

کد خبر 385646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.