مادر طبیعت؛ تجسم خشم و سخاوت زمین

"مادر طبیعت" عنوان آثاری است که مجسمه ساز معروف ایتالیایی، لورنزو کویین آنها را با چیره دستی و هنرمندی خاصی خلق کرده است؛ در این مجموعه، مادر طبیعت به صورت ضد جاذبه در حال چرخاندن زمین به دور خودش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنرمند و مجسمه ساز معروف ایتالیایی به نام لورنزو کویین( Lorenzo Quinn) خالق مجموعه آثاری به نام "مادر طبیعت" در سراسر جهان است. به گفته لورنزو، او پس از مشاهده ویرانی حاصل از وقوع طوفان سهمگین در سواحل تایلند و ایالات جنوبی آمریکا تصمیم به ساخت این مجموعه گرفت. این تندیس‌ها با ارتفاع تقریبا دو و نیم متر و از جنس برنز، استیل ضد زنگ و آلومینیوم ساخته شده است.

در طراحی این تندیس‌ها "مادر طبیعت" با نیروی خود سیاره زمین را دایره‌وار و در حالت ضد جاذبه به دور خود می‌چرخاند. این تصویر خشمگین و در عین حال قدرتمند از طبیعت، حس عجیبی را به مخاطب خود منتقل می‌کند؛ حسی شبیه به نبود امنیت در جهان هستی.

در همین راستا کویین می‌گوید: "این تندیس‌ها قدرت ماورایی طبیعت را به انسان یادآور می‌شود؛ قدرتی که به موجب آن مفهوم احساس امنیت کاذب انسان در هستی خودنمایی می کند."

اعتقاد به وجود مادر طبیعت یا مادر زمین نه تنها ریشه در افسانه‌ها و اساطیر باستان دارد بلکه بی ارتباط با نظریه دانشمند انگلیسی، جیمز لاولاک در سال ۱۹۶۵ نیست. در واقع نظریه گایا (Gaia) شامل مجموعه ای از نظریه‌ها است بر اساس آن سیاره زمین مانند یک درخت به حیات خود ادامه می‌دهد. در این نظریه زمین به عنوان یک ابر موجود زنده معرفی می‌شود و گایا به طور عمده و آگاهانه کنترل زمین را در اختیار دارد.

کویین معتقد است که مجموعه تندیس‌های "مادر طبیعت" یادآور مجسمه‌ها و آثاری است که گذشتگان به امید صلح و فرونشاندن خشم خدایان ساخته و به آن‌ها پیشکش می‌کردند. این مجموعه در مناطق مختلف دنیا از جمله آمریکا، انگلستان، موناکو و سنگاپور در معرض دید همگان قرار داده شده است.

کد خبر 385628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.