مجلس جنسیت را ملاک صلاحیت وزیر آموزش و پرورش قرار نمی‌دهد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس جنسیت را ملاک صلاحیت وزیر آموزش و پرورش قرار نمی‌دهد، گفت: مجلس حساسیتی در قبال معرفی یک وزیر زن ندارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت؛ اسد الله عباسی با تأکید بر ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر آموزش و پرورش از سوی دولت برای کسب رأی اعتماد از مجلس، عنوان کرد: دولت باید سریع‌تر گزینه مد نظر خود را که سابقه فعالیت در آموزش و پرورش داشته و شرایط فرهنگیان را درک می‌کند به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سابقه تخصصی و تجربی برای وزارت آموزش و پرورش یک ملاک مهم و جدی است، درباره مرد یا زن بودن گزینه مد نظر دولت، افزود: ملاک نمایندگان، سابقه، تخصص و برنامه‌های وزیر معرفی شده است.

عباسی با بیان اینکه مجلس حساسیتی در قبال معرفی یک وزیر زن ندارد، گفت: تبعیض جنسیتی در این میان محلی از اعراب ندارد و مجلس بر اساس سوابق و تخصص وزیر پیشنهادی به او رأی اعتماد می‌دهد.

مجلس موضع مخالفی در قبال معرفی یک نماینده به عنوان وزیر ندارد

وی همچنین درباره معرفی یکی از نمایندگان مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی، اظهار کرد: چنین گزینه‌هایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وجود دارند که علاوه بر صلاحیت و تخصص در زمینه آموزش و پرورش همفکر و همراه دولت نیز هستند که نمایندگان در این زمینه هم موضع مخالفی ندارند و بر اساس برنامه‌ها و سوابق گزینه معرفی شده تصمیم‌گیری می‌‎کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه نمایندگان در این زمینه هیچ‌گاه گزینه‎ای را به دولت معرفی نکرده و نمی‌کنند، افزود: این اتفاق ممکن است زمانی رقم بخورد که دولت از کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون آموزش و تحقیقات نظر مشورتی بخواهد.

آموزش و پرورش در آستانه شروع سال تحصیلی نباید با سرپرست اداره شود

عباسی تأکید کرد: آموزش و پرورش در مقطع کنونی که باید مقدمات شروع سال تحصیلی مهیا شود، نباید بدون وزیر باشد و با سرپرستی اداره شود و انتظار داریم پس از تعطیلات مجلس، گزینه پیشنهادی دولت معرفی شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این حال تا زمانی که مصداق گزینه معرفی شده مشخص نشود، نمی‌توان به صورت قاطع درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار نظر کرد چراکه رأی نمایندگان قائم به شخص است.

کد خبر 385626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.