اقدامات شهرداری اصفهان در برخورد با ورود موتور به پارک‌ها

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تا پایان مردادماه اقدامات لازم در زمینه تجهیز پارک‌ها به ایجاد موانع در ورودی پارک‌ها و نصب تابلوها برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه ساماندهی ورود موتورسیکلت‌ها به پارک های شهر اصفهان اظهار کرد: پارک ها به عنوان فضایی برای استراحت و گذران اوقات شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم دوست دارند به دور از مشغله‌های زندگی، ساعاتی در کنار خانواده از فضای سرسبز و بانشاط پارک ها لذت ببرند.  

وی افزود: وجود موتورسیکلت ها در پارک ها از جمله مسائلی است که آرامش خانواده ها را بر هم می‌زند و شهروندان از حضور آن‌ها داخل محوطه پارک ها شکایت دارند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه حضور موتورسیکلت ها در پارک ها علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان، موجب اختلال در نظم عمومی می‌شود، تصریح کرد: حضور موتورسیکلت ها در محوطه پارک ها و عبور و مرور آنها در معابر علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، برای خانواده ها به خصوص کودکان مخاطره آمیز بوده و ممکن است اتفاقات ناگواری در پی داشته باشد.  
امیری با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای رفع این مزاحمت ها و مخاطرات در پارک ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در اولین اقدام باید فرهنگ سازی لازم و استفاده صحیح و درست از موتور سیکلت انجام شود و برای راکبین موتورسیکلت این فرهنگ نهادینه شود که پارک ها و بوستان‌های شهر محلی برای استراحت و گذران اوقات فراغت شهروندان است و نباید تبدیل به مکانی برای جولان موتورسواران شود.
وی افزود: موتورسواران باید در کنار وروردی پارک ها، موتورهای خود را پارک کنند و بایستی فرهنگ استفاده از موتورسیکلت و وارد نشدن به داخل فضای پارک ها و به طور کلی رعایت قوانین به بخشی از هنجارهای واقعی مردم تبدیل شود.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه وسایل نقلیه بایستی در خدمت مردم باشد و برای شهروندان مزاحمتی ایجاد نکند، اظهار داشت: پس از فرهنگ سازی‌ باید در پارک‌ها از لحاظ عمرانی، موانع لازم برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها ایجاد شود تا ورود آن‌ها به محوطه پارک‌ها و فضای سبز شهر غیرممکن شود.  
امیری افزود: با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان هماهنگی‌های لازم به منظور نصب تابلوهای ترافیکی با عنوان ورود موتورسیکلت ممنوع در مبادی ورودی پارک ها به منظور اطلاع رسانی لازم به مردم انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم، نیروی انتظامی، پلیس راهور و پرسنل خدوم کنترل نظارت با راکبین متخلف برخود می‌کنند، خاطرنشان کرد: مقرر شده است نیروی انتظامی هر روز از ساعت ۵ بعداظهر در پارک های سطح شهر اصفهان حضور داشته باشد و با موتورسواران متخلف برخورد شود.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: با پلیس راهور هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا از این پس با موتورسوارانی که وارد محوطه پارک‌ها می‌شوند و تخلف می‌کنند برخورد قانونی لازم صورت گیرد و موتورسواران متخلف اعمال قانون شوند.
امیری تصریح کرد: تا پایان مردادماه اقدامات لازم در زمینه تجهیز پارک‌ها به ایجاد موانع در ورودی پارک‌ها و نصب تابلوها برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود، همچنین فضای مناسب برای پارک موتورسیکلت‌ها در اطراف پارک‌ها ایجاد می‌شود در نتیجه موتورسواران باید خود را ملزم به رعایت قوانین کنند چراکه با هرگونه ایجاد مزاحمت موتورسواران در محیط پارک‌ها برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه همواره امنیت و آرامش شهروندان در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا محیطی امن و سالم در شهر داشته باشیم و بدون دغدغه خاطر و با آرامش در بوستان‌ها و پارک‌های شهر، اوقات خوشی را سپری کنند.
کد خبر 385612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.