طرح آموزش ورزش برای معلمان ابتدایی سراسر کشور اجرا می‌شود

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش ‌و پرورش، گفت: برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت، طرح ساخت ۳۸۰ سالن ورزشی در سازه مدارس و همچنین آموزش ورزش برای معلمان مدارس ابتدایی در دست اجرا است.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، مهرزاد حمیدی با اشاره به برنامه‌های معاونت تربیت‌ بدنی در سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: آموزش معلمان و آموزگاران مدارس ابتدایی در سطح وسیعی آغاز شده تا مدارس ابتدایی در برنامه‌ها و فعالیت‌های حرکتی‌ خود از توسعه بیشتری برخوردار باشند و امروز در استان‌های کشور شاهد اجرای این طرح هستیم.

وی افزود: در کنار این آموزش‌ها ۳۸۰ سالن ورزشی در سازه مدارس ابتدایی به ‌خصوص کلاس‌های اول تا سوم تدارک دیده‌ شده تا دانش‌آموزان بتوانند با لباس ورزشی، فعالیت ورزشی خود را در یک سالن امن و با فراغ بال انجام دهند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های آموزش ‌و پرورش میزبانی مدارس از مسابقات ورزشی دانش‌آموزی است بنابراین نیاز است که مدارس ما به سالن‌های ورزشی تجهیز شوند.

حمیدی با بیان اینکه کاروان وسائل ورزشی آخر شهریورماه سال جاری به مدارس کشور اعزام می‌شود، گفت: یکی دیگر از اولویت‌های وزارتخانه شاد و با نشاط کردن فعالیت‌های مدرسه‌ای با کمک گرفتن از فعالیت‌های ورزشی است که در این راستا المپیادهای درون مدرسه‌ای و حیات پویا که در سال تحصیلی جدید به مدرسه پویا تبدیل می‌شود و در کنار طرح‌هایی چون حیات پویا، تشکیل کانون درون مدرسه‌ای دنبال می‌شود.

کد خبر 385609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.